شناسه : 72668
امروز چهارشنبه 1401/10/14 - 08:40
نویسنده : mohammad rezaeian
مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور:

نظارت، هدایت و حمایت از تولید کشور رسالت بسیج اصناف و بازاریان است

حسن پور ادامه داد: سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی یکی از موضوعاتی که پیگیری می کند حمایت، هدایت ونظارت از تولید کشور است وعلاوه براین‌ها بر صادرات هم نگاه ویژه داریم ودر جریان بازدید امروز علاوه بر برخی از قوانین ومقررات، بانک‌ها باید در بخش سرمایه در گردش هم ورود کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، حسن پور مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور صبح امروز در جریان بازدید از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های زیادی دارد اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های متدین در کشور است که مردمانش در همه صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب حضور پر رنگ داشته ودارند.


وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی ظرفیت مرز و همجواری با کشور افغانستان است افزود: باید شرایطی فراهم شود تا این استان در زمینه تولید و صادرات هم موفق باشد واز بازار کشور افغانستان بتواند به بهترین نحو استفاده کند.


رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان وفعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه در جریان بازدیدی که امروز از چند واحد مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند داشتیم برخی از واحد‌ها به دلیل برخی از قوانین ومقررات که متاسفانه گاهی وجود دارد دچار مشکلاتی بودند گفت: در برخی از وزارت خانه‌ها قوانین روز به روز تغییر می کند واین تغییر سبب بروز مشکلات برای واحد‌ها می‌شود.

حسن پور ادامه داد: سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی یکی از موضوعاتی که پیگیری می کند حمایت، هدایت ونظارت از تولید کشور است وعلاوه براین‌ها بر صادرات هم نگاه ویژه داریم ودر جریان بازدید امروز علاوه بر برخی از قوانین ومقررات، بانک‌ها باید در بخش سرمایه در گردش هم ورود کنند.

وی با بیان اینکه برخی از واحد‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بخش بازاریابی مشکلاتی داشتند که وعده پیگیری در این خصوص را دادیم گفت:در کشور افغانستان پنبه کاشته می‌شود، اما اجازه ورود به داخل کشورمان را ندارد، که دراین خصوص مقرر شده است به زودی جلسه‌ای را در تهران با جهاد کشاورزی برگزار کنیم تااین مشکل هم برطرف وپنبه کشور افغانستان راحت‌تر به کشورمان وارد شود.


حسن پور با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات مطرح شده برخی از واحد‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی دربخش بسته بندی بود که دراین خصوص هم پیگیری میکنیم تا بتوانیم این مشکل هم برطرف شود افزود: یکی از واحد‌های سوختی مستقر در این سازمان در خصوص سوخت بود که بنا به دلایلی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سوخت را به آن‌ها نمیدهد از ان جایی که در جریان بازدید امروز ما از استانداری هم حضور داشتند، مقرر شد این مشکل برطرف شود و اگر در استان مشکلات به نتیجه نرسد، ما در سطح کشور تا حصول نتیجه پیگیری میکنیم.


وی با بیان اینکه تاکید داریم تا استان خراسان جنوبی با توجه به مردم متدین وزحمت کشی که دارد واز سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های خوب ومزیت‌ها بتواند بیشتر از این توسعه یابد گفت: به عنوان مثال کشاورزان در خراسان جنوبی زعفران می‌کارند، اما سود آن چنانی نصیبشان نمی‌شود وهمچنین یکی از هنر‌های قدیمی این استان در بخش قالی بافی است که از زمان‌های قدیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد وباتوجه به مشکلات قالی بافان استان، در خصوص عرضه وفروش ان را دنبال خواهیم کرد.

حسن پور ادامه داد:صنایع دستی یکی از برترین‌های کشور ما است، اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است ودر جریان بازدیدی که امروز داشتیم، وعده می‌دهیم در تهران مکانی برای عرضه وفروش قالی بافان اختصاص یابد و با مجموعه‌های بزرگ فرش تهران جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا زمینه فروش قالی‌های استان خراسان جنوبی فراهم شود.

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.