شناسه : 72500
امروز یکشنبه 1401/02/04 - 07:27
نویسنده : mohammad rezaeian

توسعه تجارت با همسایه های شرقی

مراودات با کشورهای همسایه شرقی با توجه به زیرساخت هایی که ایجاد شده وازطرفی همجواری با ایران آسان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی اعلام کرد: با موافقت شورای مرکزی بسیج تجاروفعالان اقصادی،کانون بازرگانی وتجارت خارجی به همت سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی با همکاری سازمان بسیج مهندسین استان راه اندازی شد و درمحل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس دفتری را برای حضورتولیدکنندگان وتجار اختصاص داده شد.

دکتر غلامرضا حسن پور با بیان این مطلب افزود: در راستای موضوع مهم صادرات و ورود بسیج اصناف و فعالان اقتصادی به این عرصه بحث سوریه ، عراق و لبنان دنبال شد که منجر به سفر به سوریه شد و به حمد الله سفر مبارکی رقم خورد و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای ورود به بازارهای این کشورها بیش از پیش ترغیب شدند.
در خصوص ارتباط تجاری با همسایگان شرقی کشورمان بویژه کشورهای افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای میانه خلا وجوددارد. درحالی که این کشورها برای اقتصاد ما حائز اهمیت هستند وفعالان اقتصادی و تولید کنندگان زیادی برای ورود به این کشورها اعلام آمادگی داشته و دارندولی سازماندهی نشدند.

وی  افزود:به همین منظور وباموافقت شورای مرکزی بسیج تجاروفعالان اقصادی،کانون بازرگانی وتجارت خارجی به همت سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی با همکاری سازمان بسیج مهندسین استان راه اندازی شد و درمحل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس دفتری را برای حضورتولیدکنندگان وتجار اختصاص داده شد.
به گفته وی این دفتر با حضور مسئولین استان و نمایندگان مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی طی مراسمی افتتاح شد و شروع به کار کرد.

غلامرضا حسن پور بیان کرد: هدف تشکیل این دفتر انسجام بخشی به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی و سایر استان ها جهت حضور در بازارهای کشورهای همسایه شرقی و آسیای میانه است . از طرفی وظیفه این کانون شناسایی ظرفیت های کشورهای هدف و شناسایی ظرفیت‌های داخل کشور برای برقراری ارتباطات تجاری رابعهده دارد.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی سراسر کشور که علاقه مند برای ورود به این عرصه هستندمی توانند با هماهنگی قبلی و حضور در مشهد مقدس به این امرمبادرت نمایند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور افزود: مراودات با کشورهای همسایه شرقی با توجه به زیرساخت هایی که ایجاد شده وازطرفی همجواری باایران آسان است و از جهتی فرهنگ و زبان مشترکی که برخی از این کشور ها با جمهوری اسلامی ایران دارند کار را برای فعالان اقتصادی هموار تر خواهد کرد.

123

 

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.