شناسه : 72401
امروز پنجشنبه 1400/09/25 - 16:40
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

توافقنامه بسیج با دولت با هدف کمک به اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار

سردار سلیمانی گفت: بسیج در حال توافق با دولت بوده و بر این اساس توافقنامه اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار، مبنای تقویت مسیر تولید قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در نشست تخصصی هیئت‌های اندیشه ورز بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی در مشهد اظهار داشت: در سه مقطع انسجام ملت ایران را به طور واضح شاهد بودیم؛ دوره انقلاب شکوهمند اسلامی، دوره دفاع مقدس و دوره شیوع ویروس کرونا اوج این انسجام ملی بود.

 

وی افزود: تمام فشارها علیه ملت ایران اعم از تحریم اقتصادی، تهدید به حمله نظامی و حتی تحریم دارویی شامل حال ملت ایران شد؛ اما امروزه می‌توانیم با مقایسه تلفاتی کشورهای غربی و آمریکا با کشور عزیزمان، متوجه تلاش‌های مردم عزیزمان باشیم.

 

سردار سلیمانی تصریح کرد: روزی برای تهیه یک ماسک ساده دچار مشکل بودیم و محموله خریداری شده ما در فرودگاه لندن متوقف شد؛ ما این دوران را پشت سر گذاشتیم با اتحاد و باور ما می‌توانیم. ملت ایران دارای یک هویت اصیل در جامعه جهانی است؛ ملت ایران به عنوان یک ملت تحسین برانگیز شناخته می‌شود.

 

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: با ابعاد مختلف و در چالش‌هایی که از اول انقلاب اسلامی آغاز‌ شد، برجسته ترین آن جنگ نظامی و تجزیه طلبی بود فائق آمدیم؛ و خالق یک مکتب دفاعی شدیم والگویی که سبب ایجاد جبهه مقاومت شد.

 

وی با بیان اینکه از تمام چالش‌های سیاسی سربلند بیرون آمدیم اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به طور میانگین سالی یک انتخابات داشتیم که باوجود میل دشمن با نقش آفرینی ملت ایران همراه بود. در دوران کرونا، 29 انتخابات در سراسر دنیا انجام شد که بالاترین میزان مشارکت مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 1400 ایران است و طبق آمار 15 درصد افراد به دلیل ملاحظاتی که برای این بیماری داشتند، شرکت نکردند.

 

رئیس سازمان بسیج خاطرنشان کرد: در نبرد فرهنگی نیز با وجود زخم‌ها و جراحت‌هایی که برداشتیم، پیروز بیرون آمدیم. در هرکجا که رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی ایران، سرلوحه عمل ما بود پیروز بیرون آمدیم اما گاهی مانند حوزه اقتصادی به دنبال نسخه‌های دیگران رفتیم، و به مشکل برخوردیم.

 

وی ادامه داد: پس از پایان دفاع مقدس، به دنبال الگوهای بانک جهانی، سبب شد مردم را از فعالیت بازداریم، که این الگو توسط غربی‌ها و کشورهای امپریالیسم تهیه شده بود.کشور ما، در هیچ زمینه ای کمبودی ندارد؛ اما در یک نقشه کلی به دلیل اینکه مسیر اشتباهی انتخاب شده است، سبب تولید فقر، محرومیت، بیکاری و نهایتا مهاجرت نخبگان شده‌ایم.

 

سردار سلیمانی عنوان‌کرد: اینکه جوان ما نتوانست ایده خود را در کشورش پیاده کند و مجبور به مهاجرت شد، محصول ایده افرادی است که گفتند ما توان نداریم؛ در صورتی که ما همیشه فعل توانستن را به خوبی صرف کرده ایم.ما در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهیم شد و این پیروزی منحصر به کشور نخواهد بود و سبب هم‌افزایی با سایر ملت‌های مسلمان خواهد شد تا علم دین مبین اسلام برافراشته شود.

 

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند تا وقتی که دولت‌ها و ملل اسلامی با هم متحد نباشند، تمدن سازی اسلامی شکل نخواهد گرفت افزود: راه پیروزی در جنگ اقتصادی این است که دیگر گرفتار نسخه های گذشته و بانک جهانی نشویم و ریل‌گذاری اقتصاد ما مختص کشور خودمان باشد و ما بایستی در این مسیر از نخبگان حوزه‌های مختلف بهره ببریم.

 

وی افزود: ملت و جوانان ما در حوزه صنعت، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ در موضوعات معدن، گردشگری و بومگردی، محصولات دریایی، صنایع دستی، معماری ایرانی اسلامی که جهان اسلام را تحت تاثیر خود قرار داده و سایر حوزه‌ها نیز صاحب نظر و سبک هستیم.باید مسیر را درست طراحی کنیم و به ریل صحیح بازگردانیم؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند وقتی از بسیج سخن می‌گوییم یعنی تمام ملت ایران؛ بسیج یک گفتمان و تفکر فراسازمانی و فراجناحی است. 

 

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما باید مردم‌پایه باشد؛ نخستین گام تقویت تولید است تا تعادل عرضه و تقاضا برقرار شود و ما بتوانیم بازار را تنظیم کنیم.اسلام در اقتصاد دارای سبک دقیقی است که بایستی با استفاده از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، این شیوه به روز شود تا در جنگ اقتصادی پیروز شویم؛ زیرا رشد آسیب‌های فرهنگی نیز در مزرعه جنگ اقتصادی، سریع‌تر خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: رئیس جمهور تاکید دارد که در گام دوم به میدان آمدن مردم برای حل مسائل اهمیت دارد؛ در حال یک توافق با دولت هستیم در زمینه اقتصاد مقاومتی مردم سالار در حوزه تولید محور که در هفته‌های آینده به نتیجه خواهد رسید.

 

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: بخش خصوصی باید خودش را پیدا کند تا دیگر دچار آسیب‌های کلان برای مشکلات جزئی نشویم؛ در سال گذشته شاهد مسائلی همچون کمبود روغن و ... بودیم که با همت دولت مردمی و هدایت نقدینگی به سمت تولید؛ دیگر چنین مواردی را نخواهیم داشت.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه 4 هزار میلیارد نقدینگی در کشور داریم که باید به سمت تولید هدایت شود عنوان کرد: ما می‌خواهیم واسطه ای برای رونق تولید و کشاورزی مدرن باشیم البته بخش خصوصی نیز باید با همت مضاعف وارد میدان شود.بسیج به دنبال بسترسازی برای فعالیت جوانان، شرکت‌های دانش بنیان، بازاریان و فعالین اقتصادی است تا با در نظرگرفتن زیست بوم استان‌ها، نیازهای ملت ایران را تامین کنیم و به دنبال افزایش صادرات نیز باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید سیاست‌های درست اقتصادی را با تمرکز بر تولید در پیش بگیریم نه با تمرکز بر نقدینگی؛ با تقویت شبکه تولید یعنی تامین، تولید و توزیع این بخش را شکوفا کنیم و مشکلات حوزه اقتصادی را با مبارزه از پیش رو بر خواهیم داشت.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.