شناسه : 2878
امروز چهارشنبه 1395/09/10 - 01:06
نویسنده : mozafari
در یادواره شهید دیده بان:

کتاب «دیده‌بان سبلان» رونمایی شد

همزمان با برگزاری یادواره شهید غلامحسین دیده‌بان شهید شاخص سال بسیج اصناف و بازاریان کشور در سال جاری کتاب «دیده‌بان سبلان» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور، در مراسمی که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد، کتاب «دیده‌بان سبلان» نوشته کرامت مظفری که مجموعه‌ای از خاطرات شهید غلامحسین دیده‌بان است و به همت سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان اردبیل تدوین، تهیه و تدارک دیده شده است رونمایی شد.

این کتاب بیش از 200 صفحه شامل خاطرات شهید غلامحسین دیده‌بان، همسر فرزند، دوستان، همراهان و همسنگران این شهید والامقام است که به همراه تصاویر و وصیتنامه شهید شاخص اصناف کشور غلامحسین دیده‌بان جمع‌آوری شده تا علاقمندان بتوانند از کتاب دیده‌بان سبلان استفاده کنند.

شهید شاخص اصناف کشور شهید غلامحسین دیده‌بان در سال 1309 در اردبیل متولد شد و مسئول ستاد پشتیبانی جنگ را به عنوان یک بسیجی بر عهده داشت به طوری که این شهید والامقام در عملیات کربلای 8 و در شلمچه در 22 فروردین سال 66 به شهادت رسید و در آرامگاه غریبان اردبیل به خاک سپرده شد.

وی که در فعالیت‌های انقلابی نیز نقش تاثیرگذاری داشت عمدتا به کارهای عامل‌المنفعه و انقلابی در خدمت مستضعفان و محرومان پرداخته و با آغاز جنگ تحمیلی نیز در گروه‌های پشتیبانی وارد میدان شد و توانست نقش تاثیرگذار خود را با کمال اخلاص و تعهد انجام دهد.

[[{"fid":"3753","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"394","width":"526","class":"media-element file-default"}}]]

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.