شناسه : 72642
امروز جمعه 1401/09/04 - 22:12
نویسنده : mohammad rezaeian
رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور:

صادراتی کردن محصولات داخلی از اولویتهای حمایتی بسیج اصناف است

حسن پور بیان کرد: سه موضوع را داریم دنبال میکنیم به لطف خدا برخی شرکت های دانش بنیان که ما حمایت کردیم توانستند افزایش نیرو بدهند و همچنین محصولاتشان را در حوزه صادرات محور قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به مناسبت هفته بسیج در خصوص فعالیت های سازما بسیج اصناف کشور بیان کرد:  نکته‌ای که برای ما خیلی مهم بود فروش کسب وکارها در فضای مجازی است که بعضی از سکوهای خارجی به جهت مخدوش کردن امنیت ملی مسدود شدند، ما شروع کردیم با مجموعه های بزرگ داخلی وارد مذاکره شدن و به لطف الهی خیلی از کسب و کارها از سکوهای خارجی به داخلی کوچ نمودند و شاهد هستیم که این استقبال بیشتر از قبل شده است. باید بخشی از این ضرر و زیان که به واحدهای صنفی و یا جوان هایی که به کسب و کار مجازی مشغول بودند را به حداقل برسانیم. 

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی افزود: امیدواریم که این راه ادامه پیدا کندو به توسعه کسب و کارها منجر شود. ما با همه مجموعه ها صحبت میکنیم و اکتفا به یک مجموعه نمیکنیم هر مجموعه که می تواند کمک کند ما کسب و کارها را وصل میکنیم به این سکو های داخلی که بتوانند کسب و کارشان را به نحو احسن انجام دهند.

حسن پور: اعزام هئیت تجاری بسیج اصناف و فعالان اقتصادی به روسیه به منظور فراهم کردن بستر صادراتی محصولات پوشاک و صنعت نساجی

رییس بسیج اصناف و فعالان اقتصادی تصریح کرد: بسیج اصناف و فعالان اقتصادی دو مأموریت را یک مأموریت بازارهای داخلی و دیگری ماموریت خارجی، صادرات محور را دنبال می کند.

وی افزود: در بحث کمک به فروش محصولات صادراتی تیمی که به عنوان کارگروه نساجی و پوشاک سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی به کشور روسیه اعزام شد. بعد از برگشت پیگیری کردند و از همه به جهت حضور در کشور روسیه به جهت فراهم بودن فضای کسب و کار دعوت نمودند و بسترها برای حضور فراهم گردید.

در ادامه: جوان هایی که تمایل دارند در بخش دانش بنیان در حوزه نساجی و پوشاک فعالیت کنند، با کارگروه ارتباط بگیرند.

حسن پور گفت: ایران کشوری ۸۰ میلیون نفری است همانطور که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند جمعیت ۶۰۰ میلیونی همسایگان برای ما فرصت مناسبی است که اگر این ظرفیت را در نظر بگیریم باید در تولید محصولات صادرات محور خود را قوی کنیم.

وی افزود: اگر تولیدات را صادرات محور کنیم می توانیم زنجیرها را به هم وصل کنیم. یکی از کارهایی که انجام می دهیم این است که با سازمان توسعه تجارت ایران با مجموعه وزارتخانه ها به رفع موانع تولید و موانع صادرات می پردازیم، می توانیم به صادر کننده کمک هایی برای برپایی نمایشگاه ها کنیم.

حسن پور بیان کرد: تولید کنندگان کوچک نیاز به کمک مجموعه دولت و تولیدی های بزرگ دارند و این ارتباطی که بسیج توانست به عنوان حلقه واسطه بین مجموعه حاکمیت، دولت و بدنه مردم ایجاد کند، و این اتفاق بسیار مبارک بوده است و شاهد بودیم که خیلی از این مجموعه ها به نحوی با این ساز و کار در چرخه تولید و فروش فعال شده اند.

 

حسن پور: راهبرد  بسیج اصناف در اقتصاد  هدایت،حمایت و نظارت به ویژه در بخش دانش بنیان است

رییس بسیج اصناف کشور در  خصوص راهبرد این سازمان در اقتصاد بیان کرد: ما در سازمان بسیج اصناف در حوزه اقتصاد راهبرد هدایت،حمایت و نظارت را مد نظر داریم و هیچگاه تصدی‌گری نخواهیم کرد، بلکه گروه‌های مردمی را هماهنگ می‌کنیم تا از این فضای رکود اقتصادی خارج شویم.

غلامرضا حسن پور عنوان کرد: ارتباط گیری بین صنایع بزرگ و شرکت های دانش بنیان از کارهایی است که به عنوان حمایت انجام می دهیم. شرکت های دانش بنیانی که می خواهند در صنایع بزرگ و کوچک فعال شوند را معرفی و  وصل میکنیم.

رییس بسیج اصناف کشور افزود: هدایت به معنای مشاوره به فعالان اقتصادی و تولید کنندگان و شرکت های دانش بنیان و معرفی نیازهای بازار است تا در مسیر نیاز بازار تولید صورت پذیرد.

در ادامه افزود: در بخش حمایت اگر مانعی وجود دارد مثلا در صدور مجوزهای کسب و کار که در دولت آقای رئیسی خیلی فضا راحت تر شده است را به کمک بسیج برداشته می‌شود.

حسن پور افزود: نظارت میکنیم تا مجموعه ها مسیر را اشتباه نروند و از جمله کارهای بسیج سالم سازی اقتصاد است.

وی در ادامه بیان کرد : این سه موضوع را داریم دنبال میکنیم به لطف الهی برخی شرکت های دانش بنیان که ما حمایت کردیم توانستند افزایش نیرو بدهند و همچنین محصولاتشان را در حوزه صادرات محور قرار دهند.

 

حسن پور:  مدل دیپلماسی اقتصادی بسیج اصناف و فعالان اقتصادی صادرات محور کردن محصولات داخلی است

غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: با سفارت خانه ها از طریق وزارت امور خارجه ارتباط داریم تا در حوزه دیپلماسی اقتصادی گام برداریم. در مسیر کمک به دیپلماسی اقتصادی ما دو سفر خارجی به کشور سوریه و روسیه داشتیم، در کشور سوریه توانستیم چند پروژه را توسط تولید کنندگان و فعالان اقتصادی فعال نماییم.

حسن پور بیان کرد: با سفیر محترم ایران در سوریه دیدار داشتیم همچنین رایزنان اقتصادی و بازرگانی دیدار داشتیم بعد از سفر ما چند کارخانه سوریه بر پا شد و به امید خدا  کارخانه پنل های خورشیدی و مخزن های سی ان جی راه اندازی خواهد شد. همچنین در سفر روسیه با مجموعه‌های اقتصادی ارتباط خوب گرفته شد.

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی افزود: البته هنوز ما ضعف‌هایی در انتخاب نیروها به عنوان رایزن بازرگانی  و رایزن اقتصادی داریم. ما پیشنهاد دادیم که یک فعال اقتصادی را برای این مسئولیت انتخاب کنند و با نامه نگاری که با مجموعه های دولت حواهیم داشت و ارتباطی که با مجلس شورای اسلامی داریم سعی میکنیم این قوانین و بخش نامه های دست و پا گیر را اصلاح کنیم.

در پایان حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور  بیان کرد :امیدواریم و تلاش می کنیم که اعتماد بخش خصوصی به دولت را به حداکثر برسانیم.

 

حسن پور: اصناف و بازاریان همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند/ بازاریان در مقابل اغشاشگرانی که به دنبال خرابکاری بودند، ایستادند

حسن پور در خصوص حضور نیروهای انتظامی و امنیتی در بازار بیان کرد: بازاریان کمک خواستند که نیروهای انتظامی به تامین امنیت بازار کمک کند و همچنین خود بازاریان محل کسب و کار خود را حفاظت کردند. بازار به توصیه برخی نیروهای امنیتی برای جلوگیری از اتفاقات و از بین رفتن اموال تعطیل شد و این که بازاری در محل کسب خود حضور پیدا کند و مغازه را باز می کند، نشان دهنده این است که بازار هیچ وقت با ضد انقلاب همراهی نکرد.

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی در خصوص اتفاقات اخیر بیان کرد: جا دارد تشکر کنم از همه روسای اتحادیه ها، روسا و اعضای اتاق‌های اصناف، کسبه هوشمند ایران اسلامی که کمک کردند به آرامش بازار و هیچگاه با آشوبگران همراهی نکردند. کسبه و بازاریان ثابت کردند که همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: نگاهی به پشتوانه و سابقه اصناف بکنیم می بینیم که از سال ۴۱ کنار امام (ره) بودند همچنان در این مسیر حرکت می کنند و ما شاهد بودیم که به آن معنی که فراخوان دادند هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی در فضاهای مجازی هم دشمن غالب نشد و در همان ابتدا خود بازاریان واکنش نشان دادند و مراسم باشکوهی در حمایت از انقلاب اسلامی  برگزار کردند و حمایت کردند از مردم ایران و جمهوری اسلامی و این به این معناست که بازاریان نشان دادند از تهدیدهای دشمن مرعوب نمی‌شوند و عقب‌نشینی نمی‌کنند، بلکه ایمانشان زیاد می‌شود.
 

حسن پور : کاروان های جهادی تخصصی از جمله برنامه‌های سازمان بسیج اصناف به مناسبت هفته بسیج است که با حضور صنوف مختلف در مناطق محروم به ارائه خدمت جهادی تخصصی می پردازند.

کاروان های جهادی تخصصی بسیج اصناف  از شغل های مختلفی هماهنگ می‌شوند و به مناطق محروم می روند و مشکلات مردم را مرتفع می‌کند.

وی افزود: به طور مثال آهنگر درب منازل و پنجره رادرست میکند ،شیشه بر، شیشه منزل را عوض میکند،تعمیرکار، لوازم خانگی را تعمیر می کنند، آرایشگر موهای بچه هایی که هستند را اصلاح می کند و غیره.

 حسن پور گفت: گروه های جهادی ما به عنوان گروه جهادی تخصصی بسیج خودشان بازاری هستند و لوازمی که مورد نیاز باشد را با خودش می آورد و منطقه را سرو سامان می دهد.

رئیس بسیج اصناف کشور بیان کرد: به یاری خداوند ۶۰۰ گروه جهادی در بسیج اصناف ساماندهی کردیم که در همه کشور مستقر هستند و این گروه ها به ۲۰۰۰ گروه جهادی ارتقا پیدا میکند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.