شناسه : 72664
امروز چهارشنبه 1401/10/07 - 08:00
نویسنده : mohammad rezaeian

پنجمین دوره آموزشی مربیان فقه بازار بسیج اصناف کشور

پنجمین دوره آموزشی مربیان از تاریخ 28 الی 30 آذر با حضور 70 نفر از روحانیون فعال در عرصه آموزش فقه بازار با همکاری بسیج اصناف کشور، اتاق اصناف ایران و موسسه علمی آموزشی طیبات برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،حجت الاسلام والمسلمین ناسخی دبیر فقه بازار سازمان بسیج اصناف کشور، بیان کرد: پنجمین دوره آموزشی مربیان از تاریخ 28 الی 30 آذر با حضور 70 نفر از روحانیون فعال در عرصه آموزش فقه بازار با همکاری بسیج اصناف کشور، اتاق اصناف ایران و موسسه علمی آموزشی طیبات برگزار شد.


وی افزود: با توجه به لزوم آشنایی مربیان فقه بازار با مباحث جدید اقتصادی ، تقویت بنیه علمی و انتقال تجربیات اساتید ، ایجاد تشکل مربیان فقه بازار کشور ، انسجام بخشی مربیان در اهداف تعیین شده و آشنا شدن با مراکز علمی حوزوی در مباحث اقتصاد اسلامی بخشی از اهداف برگزاری و آموزش مربیان فقه اصناف کشور بود.


دبیر فقه بازار سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی بیان کرد: مباحث عقدشناسی، بورس ، بازاریابی شبکه ای، بانک ، توحید در کسب رزق، آثار لقمه حرام در زندگی فردی و اجتماعی و نقش آموزش فقه در پیشگیری از جرم و .... از جمله مباحث مطرح شده در این دوره سه روز آموزشی بود که پس از نظرسنجی شرکت کنندگان و ارزیابی دوره و مباحث علمی مطرح شده، کاربردی و ثمربخش از سوی شرکت کنندگان ارزیابی شد در دوره جدید برخی از برادران اهل سنت نیز حضور داشتند که به دلیل شباهت های فقهی در بحث عقود معاملات، بانک و ... برای این عزیزان نیز دوره ای خوب و قابل استفاده ارزیابی شد.


وی افزود: استمرار دوره ها و ارتباط بیشتر اساتید و شرکت در همایش های بسیج اصناف کشور و فعال تر شدن اتاق های اصناف و مساجد بازار جهت تبیین و ترویج احکام معاملات از خواسته‌های مربیان فقه بازار بود که مد نظر قرار خواهد گرفت.


وی هچنین از جمله برکات این دوره ی ارزشمند، انتقال تجربیات موفق اساتید فقه بازار به سایر اساتید محترم بودعنوان کرد: آموزش مربیان در چنین دوره هایی باعث رونق بخشی به جلسات آموزش فقه بازار در شهرستان ها خواهد شد.


وی در پایان افزود: قابل ذکر است که دوره های آموزش مربیان فقه بازار همه ساله توسط بسیج اصناف کشور با همکاری اتاق های اصناف کشور با حضور روحانیون از سراسر کشور برگزار می گردد.

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.