شناسه : 72661
امروز دوشنبه 1401/10/05 - 08:45
نویسنده : mohammad rezaeian
سردار معروفی در نشست مدیران خواهر بسیج اصناف کشور:

مقاوم‌سازی خانواده برای حفظ اقتصاد مقاومتی لازم است/اهداف نظام باید بر اساس شایستگی پیش برود

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، گفت: ما معتقدیم اهداف نظام باید بر اساس شایستگی، نه مسائل جنسیتی یا حزبی و قومی جلو پیش برود. خدمت به مردم، از اهداف ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین، در نشست تخصصی مدیران خواهر بسیج اصناف کشور در دانشگاه حضرت زینب(س) برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: دوره آزمون و خطا گذشته است. ما معتقدیم اهداف نظام باید بر اساس شایستگی، نه مسائل جنسیتی یا حزبی و قومی جلو پیش برود. خدمت به مردم، از اهداف ما است. تولید ثروت در کشور یک ضرورت است و شما خواهران می‌توانید نقش موثری در آن داشته باشید. 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در عرصه اقتصادی افزود: اگر نگاهی به سخنان رهبر انقلاب در سه دهه اخیر داشته باشیم، می‌توان دریافت که رهبری ایران اسلامی، هر سال برای شعار آن، به موضوعات اقتصادی اشاره دارند. سردار معروفی گفت: در پیام آغاز سال که رهبری اشاره دارند، ۱۸ موضوع آن اقتصادی است چرا که ایشان می‌بینند که دشمن روی چه نقطه‌ای دست گذاشته است. ازاین رو است که ایشان شعار سال را حول موضوعات اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و حفظ سفره مردم تعیین میکنند. 

وی تصریح کرد: اگر چه ما نام سخنان رهبر انقلاب در آغاز سال را شعار سال گذاشته‌ایم و آن را در سربرگ نامه‌ها می‌نویسیم، اما باید دریافت که منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد خرد خانگی هم است که مورد توجه ایشان قرار دارد. اگر تا الان روی موضوع اقتصاد خرد خانگی کار کرده بودیم، ۶۵ درصد وابستگی ما به نفت از بین رفته بود. 

سردار معروفی با اشاره به اینکه با خرید کالا‌های ایرانی، اقتصاد داخلی رونق بیشتری می‌یابد، گفت: با خرید کالای داخلی است که کارخانه‌ها تقویت می‌شوند. اگر کارخانه ما از کار بیفتد و خانواده چند فرزندی از کار بیکار شد، آن زمان است که مشکلات اجتماعی و فاصله طبقاتی بروز پیدا میکند.

وی افزود: با استحکام جامعه است که می‌توان موفق بود. اگر استحکام جامعه بلرزد، در مقابل دشمن نمی‌تواند مقابله کند. هر کسی استحکام داشته باشد، قوی است. حاج قاسم سلیمانی این ویژگی‌ها را در همه ابعاد داشت. 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه ما زن را نماد خدمت و بزرگی می‌بینیم، تاکید کرد: مقاوم‌سازی خانواده برای حفظ اقتصاد مقاومتی و حفظ سفره‌های مردم لازم است و این امر، به حیطه کاری شما بانوان فعال در عرصه اصناف و بازار بازمی‌گردد؛ شما باید شبکه‌سازی کنید. برای اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ‌سازی کرد و دنبال گفتمان سازی بود. 

وی با اشاره به اینکه امروز شهید سلیمانی نماد و الگوی ملت ایران و قهرمان جهان اسلام است تاکید کرد: شهید سلیمانی محصول فکر و اندیشه انقلاب اسلامی است. او تراز رسیدن به حقیقت است چون تربیت‌شده مکتب عاشورا است.

سردار معروفی گفت: عکس شهید سلیمانی به صورت نماد در تمام خانه‌های ایرانی وجود دارد. نگاه ما نسبت به شهید سلیمانی، صرفا به مثابه فرمانده قدس نیست؛ منظور ما از این شهید، اندیشه زیبای اوست که عمل او را زیبا و ماندگار می‌کند. 

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.