شناسه : 72788
امروز پنجشنبه 1402/03/18 - 07:05
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس بسیج اصناف در مراسم افتتاح دفتر بسیج تجار در تبریز؛

ایجاد «زنجیره امین» از تامین تا مصرف

تلاش می کنیم با تشکیل زنجیره امین ،دست سودجویان، دلالان و تمام کسانی که قصد ایجاد اخلال در بازار را دارند ، قطع کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پوررئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در مراسم افتتاح دفتر بسیج تجار در اتاق بازرگانی تبریز اعلام کرد: در شرایطی که بسیاری از استان‌ها دچار گرفتاری‌های متعدد در حوزه صنعت هستند، استان آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد در رأس کشور است.

قطع دست دلالان و سودجویان

دکتر حسن پور در ادامه از اجرای طرح زنجیره امین خبر داد و گفت: اجرای طرح زنجیره امین به منظورسپردن امور اقتصادی به افراد امین، از تامین کالا و مواد اولیه تا تولید و سپس توزیع است.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم با تشکیل زنجیره امین و حضور افراد دلسوز در این بخش، دست سودجویان، دلالان و تمام کسانی که قصد ایجاد اخلال در بازار را دارند ، قطع کنیم.

سال تقویت بسیج اتاق های بازرگانی

وی ضمن تقدیر از اقدامات بسیج اتاق های بازرگانی گفت: امسال ، سال تقویت بسیج اتاق‌های بازرگانی، میز‌های تخصصی در اتاق‌های بازرگانی، ساماندهی واحد‌های کوچک و خرد و حمایت از روند تولید تا صادرات این مراکز است.

موفقیت بسیج در جلوگیری از شیوع کرونا

وی در ادامه با اشاره به موفقیت بسیج در جلوگیری از شیوع کرونا و خودکفایی در تولید اقلام مورد نیاز در این بخش تصریح کرد: در موضوع کرونا نیز وقتی تولید ماسک به سطح انبوه رسید شاهد کاهش قیمت ماسک بودیم . در حالی که در ابتدای شیوع کرونا مواد اولیه ماسک از خارج وارد می‌شد اما بعد از یک دوره کوتاه با افزایش تولید توانستیم به صادرات ماسک هم دست پیدا کنیم حتی در سایر ملزومات برای مهار ویروس کرونا مانند دستگاه اکسیژن ساز نیز موفق بودیم.
دکتر حسن پور با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا، تولید کنندگان نقش بسیار موثری در تامین مایحتاج مردم در حوزه سلامت و پیشگیری داشتند، از زحمات این قشر تشکر و قدردانی کرد.

تسهیل امور تجار و تولید کنندگان

در ادامه علی درویشی رئیس بسیج اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: بسیج اصناف با تسهیل‌گری در امور می‌تواند مسیر فعالیت تجار و تولیدکنندگان را هموارتر کند.
وی ضمن قدردانی از رئیس اتاق بازرگانی تبریز به دلیل فعالیت های گسترده در حوزه تولید و اشتغال‌زایی گفت: مسئولان بسیج اصناف باید در کنار رؤسای اتاق بازرگانی باشند تا بتوانند تمام مسائل مرتبط با حوزه اقتصادی را رصد کرده و برای رفع موانع تلاش کنند.

جایگاه ویژه فعالان اقتصادی

سپس رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به جایگاه ویژه فعالان اقتصادی استان گفت: با همت تمامی تولیدکنندگان و تجار آذربایجان‌شرقی و تبریز حتی سخت‌ترین شرایط را نیز بدون چالش سپری کردند.
یونس ژائله با اشاره به شرایط سخت دوران کرونا گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان‌شرقی در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور همچنان به فعالیت خود ادامه دادند و کارگران با دغدغه تعطیلی مجموعه‌های تولیدی و به تبع آن بیکاری مواجه نشدند.

قدردانی از فعالان اقتصادی

سردار عباسقلی‌زاده؛ فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم از استقامت، پایداری و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در راستای حفظ انقلاب و تامین معیشت مردم، علیرغم تمام مشکلات و کم‌لطفی‌ها قدردانی کرد.
وی از فعالان اقتصادی به عنوان فرماندهان جبهه اقتصادی یاد کرد و افزود: ما در بسیج اصناف همراه این قشر هستیم.

2345

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.