شناسه : 72094
امروز سه شنبه 1400/02/07 - 20:51
نویسنده : mohammad rezaeian
سید محمد عبداللهی بیان کرد:

اگر بسیج اصناف نبود قیمت ماسک به فلک رسیده بود

رییس اتحادیه صنایع دستی و اشیا قدیمی تهران بیان کرد: بسیج اصناف بعد از شیوع کرونا با تجهیز کارگاه‌ها و تغییر برخی از خطوط تولید پارچه در تولید ماسک و گان پزشکی و مواد شوینده کمک کرد و از افزایش بیرویه قیمت ماسک جلوگیری کرد اگر همت بسیج نبود قیمت ماسک سر به فلک می‌کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، مرکز آموزش و کارآفرینی ققنوس به عنوان یک مرکز نیکوکاری در راستای آموزش صنایع دستی به زنان سرپرست خانوار با همکاری این مرکز نیکوکاری و حمایت بسیج اصناف راه‌اندازی شد.

سیدمحمد عبداللهی رئیس اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران در این مراسم گفت: در بخش صنایع دستی مشکل ما الان بازار عرضه است و جایی نداریم که دست ساخته‌های هنرمندان در آن عرضه شود در حالیکه صنایع دستی هویت و فرهنگ کشور ما است و باید از تولیدات و تجهیز کارگاه‌های ارزان قیمت برای تولید صنایع دستی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار و استفاده از اوقات و فراغت آنها و تولید صنایع دستی در کنار خانواده حمایت کنیم تا بتوانند خودکفا شده و درآمدی داشته باشند.

وی افزود: با مهارت‌آموزی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در تولید صنایع دستی می‌توانیم از مهاجرت این افراد جلوگیری کرده و برای آنها درآمد ایجاد کنیم.

رئیس اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران  با انتقاد از تمرکز امکانات در مراکز استان‌ها به خصوص در تهران گفت:‌ اگر امکانات به صورت عادلانه در کشور توزیع شود امکان تولید صنایع دستی توسط زنان سرپرست خانوار بیشتر می‌شود و اشتغال این زنان آنها را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد و با ایجاد درآمد برای خانوار می‌توانیم آنها را خودکفا کنیم.

عبداللهی عنوان کرد: با ارائه آموزش مهارت می‌توانیم از مواد اولیه صنایع دستی با ارزش افزوده تولید کنیم  و اجازه تبدیل شدن مواد اولیه به بازیافت ندهیم.

وی افزود: بسیج اصناف بعد از شیوع کرونا با تجهیز کارگاه‌ها و تغییر برخی از خطوط تولید پارچه در تولید ماسک و گان پزشکی و مواد شوینده کمک کرد و از افزایش بیرویه قیمت ماسک جلوگیری کرد اگر همت بسیج نبود قیمت ماسک سر به فلک می‌کشید.

رئیس اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران  در زمینه صنایع دستی گفت: حلقه گم شده ما بازار عرضه است اگر بازار فراهم باشد می‌توانیم زنان سرپرست یا بدسرپرست را آموزش دهیم و آنها را تبدیل به کارآفرینان دارای شغل کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.