شناسه : 585
امروز شنبه 1393/05/18 - 12:03
نویسنده : مدیر فنی
در هشتمین گام بلند بسیج اصناف تا کنگره

یادواره کشوری هزار شهید صنوف جوشکار، تراشکار، آهنگر و آهن‌فروش در بزرگترین بازار جهان برگزار شد

بازار تبریز، بزرگترین بازار جهان، روز پنجشنبه هفته گذشته شاهد برگزاری هشتمین یادواره کشوری شهدای اصناف از سلسله یادواره‌های کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار بود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور از آذربایجان شرقی، یادواره کشوری هزار شهید صنوف جوشکار، تراشکار، آهنگر و آهنفروش به همراه یادواره 500 شهید اصناف و بازار آذربایجان شرقی، صبح روز پنجشنبه، 16 مردادماه، در سرای مظفریه بازار تبریز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اصناف و بازاریان و جمعی از مسئولان آغاز شد.

 

مشایعت کتاب خدا توسط حاملان قرآن تا صحنه اجرا و آوردن مجری توسط موتورسواران بسیجی به صحنه اجرا به یاد دفاع مقدس از جمله ویژه‌برنامه‌هایی بود که آغازی متفاوت را برای این یادواره رقم زد.

 

شعرخوانی دکتر بختیاری درباره شهدا و اجرای سرودی با عنوان شهید توسط گروه همخوانی رایت الهدی از آذربایجان غربی به 5 زبان فارسی، ترکی، عربی، کردی و انگلیسی از دیگر ویژه‌برنامه‌های این یادواره بود.

 

سردار نقدی، مسئول سازمان بسیج مستضعفین، سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی و نجاتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سخنرانان این مراسم بودند.

 

شبکه یک سیما، شبکه بازار و شبکه استانی سهند از جمله پوشش‌دهندگان خبری این یادواره بودند.

 

رجبی معمار، مدیر شبکه بازار، و فرزند شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی، نیز در این یادواره حضور داشتند.

 

امضای تفاهم‌نامه اهدای 200 قبضه سلاح توسط اصناف و بازاریان تبریز به مبارزان کرانه باختری بخش ویژه یادواره بود.

 

پیام آیت‌الله سبحانی به یادواره هزار شهید صنوف جوشکار، تراشکار، آهنگر و آهنفروش و 500 شهید اصناف و بازار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم قرائت شد.

این یادواره با تقدیر از خانواده شهدا پایان یافت.

 

بنا بر این گزارش، این هشتمین گام بلند سازمان بسیج اصناف کشور تا اجلاس پایانی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار بود.

پیش از این، یادواره‌های کشوری یکصد شهید صنف طلا و جواهر در تهران، 900 شهید صنوف ساختمان در اهواز، 700 شهید صنف حمل و نقل در ارومیه، 500 شهید صنف خیاط و پوشاک در شیراز، یکصد شهید صنف آرایشگران مردانه در مشهد، 300 شهید صنف نانوایان در قم و 900 شهید صنوف غذایی در رشت برگزار شده بود.

گفتنی است اجلاس پایانی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار در روزهای سوم و چهارم شهریورماه به‌ترتیب در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و بازار تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.