شناسه : 546
امروز یکشنبه 1393/04/22 - 16:51
نویسنده : مدیر فنی

فعالان اصناف و بازار کشورهای اسلامی به اجلاس پایانی کنگره دعوت می‌شوند/ برای توانمندسازی اصناف در امر صادرات برنامه‌ریزی می‌شود/ همراهی مبلغان دینی با بازرگانان، از برنامه‌های آینده اتاق بازرگانی

راه‌اندازی بسیج در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، توانمندسازی اصناف در امر صادرات از طریق آموزش، همراهی مبلغان دینی با بازرگانان برای ترویج دین اسلام و دعوت از فعالان اصناف و بازار کشورهای اسلامی برای شرکت در اجلاس پایانی کنگره از پیشنهادهای مسئولان سازمان بسیج اصناف کشور بود که مورد موافقت رئیس اتاق بازرگانی قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، مسئولان این سازمان، هفته گذشته در زمینه کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار و همچنین نحوه تعامل سازمان بسیج اصناف کشور با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در جلسه‌ای با حضور رئیس اتاق بازرگانی شرکت کردند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی درباره وظایف، مأموریت‌ها و تاریخچه بسیج اصناف و همچنین ارائه توضیحاتی درباره کنگره، چند پیشنهاد به رئیس اتاق بازرگانی داد.

تشکیل و راه‌اندازی بسیج در اتاق بازرگانی ایران و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، همکاری بسیج و اتاق بازرگانی در خصوص توانمندسازی اصناف در امر صادرات از طریق آموزش و همچنین مشارکت و همکاری اتاق بازرگانی با کنگره از جمله پیشنهادهایی بود که محمد ابراهیم کریمی به رئیس اتاق بازرگانی ارائه داد.

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور نیز در این جلسه ضمن اشاره به نقش اصناف و بازرگانان در طول تاریخ در توسعه دین اسلام و مکتب تشیع در دنیا به‌ویژه در مشرق‌زمین، بر لزوم همراهی مبلغان دینی با بازرگانان برای ترویج دین اسلام از طریق تجارت تأکید کرد.

غلامرضا حسن‌پور با اشاره به اینکه چند طلبه در قم به همین منظور یادگیری زبان چینی را آغاز کرده‌اند و به دنبال زمینه‌ای برای تبلیغ اند، تجارت را زمینه مناسبی برای این کار دانست.

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور همچنین پیشنهاد داد که برخی فعالان اصناف و بازار کشورهای اسلامی با میزبانی اتاق بازرگانی در اجلاس پایانی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار شرکت کنند.

گفتنی است اجلاس پایانی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، روز سوم شهریورماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

پیشنهاد دیگر حسن‌پور این بود که اتاق بازرگانی، شهدای تجار و بازرگانان را برای یاد کردن در کنگره به بسیج اصناف معرفی کند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نیز ضمن تأکید بر همکاری با کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار به‌ویژه در زمینه چاپ کتاب‌های کنگره، تمامی پیشنهادهای ارائه شده از سوی مسئولان سازمان بسیج اصناف کشور را پذیرفت.

بنا بر این گزارش مقرر شد که با معرفی سه مدیر زیرمجموعه شافعی به بسیج اصناف، تعاملات و پیشنهادها پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.