شناسه : 529
امروز سه شنبه 1393/04/10 - 10:05
نویسنده : مدیر فنی

علیرضا قزوه داوری جشنواره شعر کنگره ده هزار شهید اصناف و بازار را بر عهده گرفت/ سرود کنگره را قزوه می‌سراید

علیرضا قزوه، شاعر بنام معاصر، داوری جشنواره شعر کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار و همچنین سرایش سرود کنگره را بر عهده گرفت.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، علیرضا قزوه، پیش از ظهر روز دوشنبه، 9 تیر ماه، در دیدار با مسئولان سازمان بسیج اصناف کشور، داوری جشنواره شعر شهدای اصناف و بازار را بر عهده گرفت.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، چاپ شعرهای ارسال شده به دبیرخانه جشنواره شعر کنگره را نیز پذیرفت.

گفتنی است جشنواره شعر کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار یکی از گام‌های بلند سازمان بسیج اصناف کشور تا رسیدن به اجلاس پایانی کنگره است.

بنا بر این گزارش، این جشنواره شعر، روز 19 مردادماه در مرکز استان گلستان برگزار می‌شود و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری همچنین اعلام کرد که با دفاتر حوزه هنری در مراکز استان‌ها در زمینه صدور فرخوان و جمع‌آوری آثار هماهنگی صورت خواهد گرفت.

بدین ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا اول مرداد ماه به حوزه‌های بسیج اصناف در سراسر کشور و دفاتر حوزه هنری در مراکز استان‌ها تحویل دهند.

زمینه‌های جشنواره شعر کنگره که شاعران می‌توانند در آن‌ها طبع‌آزمایی کنند، بدین شرح است:

- شهدای اصناف و بازار

- شهدای شاخص اصناف و بازار سراسر کشور

- شهدای اتحادیه‌ها به تفکیک صنوف

- نقش اصناف و بازاریان در دفاع مقدس

- نقش اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی

- نقش کاسبان امین در بازار در عرصه‌های کمک‌رسانی به محرومین، ایجاد بازار اسلامی، انتقال فرهنگ ناب اسلامی به جوانان بازار و...

به همت مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، فراخوان این جشنواره بر روی سایت شاعران پارسی زبان نیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، علیرضا قزوه سرود اصلی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار را نیز می‌سراید.

بنا بر این گزارش، مسئولان سازمان بسیج اصناف کشور در دیدار روز دوشنبه، ضمن ارائه توضیحاتی درباره کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار و جشنواره شعر کنگره، از قزوه برای حضور در جشنواره شعر و اجلاس پایانی کنگره دعوت کردند.

گفتنی است اجلاس پایانی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، سوم شهریورماه، در آستانه شهادت حاج مهدی عراقی و روز بسیج اصناف برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، علیرضا قزوه، یکی از شاعران مطرح معاصر به‌ویژه در زمینه ادبیات پایداری است. «مولا ویلا نداشت»، «قطار اندیمشک»، «صبح بنارس» و ترکیب‌بند عاشورایی «با کاروان نیزه» از آثار این شاعر بنام معاصر است.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.