شناسه : 5160
امروز یکشنبه 1398/11/06 - 09:54
نویسنده : mohammad rezaeian

مراسم اختتامیه پنجمین دوره تربیت مدرس ویژه روحانیون مربی فقه اصناف سازمان بسیج اصناف کشور

مراسم اختتامیه دوره پنجم تربیت مربی روحانیون بسیج اصناف سراسر کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه علمیه و مدیر حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام، حجت الاسلام و المسلمین دکتر یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه، دکتر حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف سراسر کشور، سرهنگ روحی رئیس بسیج اصناف قم، حجت السلام و المسلمین عبادی مدیر موسسه طیبات برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف، حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفا معاون موسسه طیبات در مصاحبه با خبرگزاری ها اظهار داشت:
مطابق بند (ن) ماده ۳۰ قانون نظام صنفی، تمامی اصناف کشور جهت کسب پروانه کسب یا تمدید آن باید به مدت ۲۴ ساعت در دوره های آموزشی ویژه اصناف شرکت کنند. بر اساس این قانون ۶ ساعت از این کلاسها به موضوع فقه معاملات اختصاص دارد که مسئولیت برگزاری آن مطابق قانون با سازمان بسیج اصناف کشور می باشد. سازمان بسیج اصناف در برگزاری این دوره ها از روحانیان حوزه های علمیه بهره می برد.

بنا به تفاهم نامه سازمان بسیج اصناف کشور با موسسه آموزش و تحقیقات فقه اقتصادی طیبات، آموزش و تربیت مربی این دوره ها توسط موسسه فقه اقتصادی طیبات صورت می گیرد. که دوره حاضر پنجمین دوره از این آموزشها می باشد.

در این دوره که تعداد ۵۰ نفر از روحانیون مربی سازمان بسیج اصناف کشور حضور داشتند در مدت ۴ روز به میزان ۳۴ ساعت در کلاسهای موسسه طیبات شرکت نمودنده و با احکام قراردادهای جدید به ویژه معاملات بانکی، شیوه های آموزشی و مسائل نوظهور آشنا می گردد.

در مراسم اختتامیه این دوره، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، دکتر غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه با بیان اهمیت و لزوم برگزاری اظهار داشت: تربیت مربیان فقه بازار را از مهمترین وظایف کاربردی حوزه علمیه می باشد و همکاری بسیج اصناف کشور با موسسه طیبات را که موسسه پیشران در این زمینه می باشد مبارک دانست.

در بخش دوم صحبت این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر احیای اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری به تشریح جوانب مختلف آن برای مربیان پرداخت.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین ملکی معاونت تهذیب حوزه ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری است دوره ها از فعالیهای مثبت موسسه فقه اقنصادی طیبات این موسسه را یک موسسه کارآمد در زمینه فقه اقتصادی دانستند. ایشان در ادامه بیان کردند این موسسه مورد عنایت . پشتیبانی خاص حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته می‌باشد.

در ادامه مراسم دکتر حسن پور ضمن تشریح فعالیهای سازمان بسیج اصناف کشور در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در میان اصناف و بازاریان پرداخت. ایشان این دوره را حاصل همکاری مثبت و ارزشمند سازمان بسیج اصناف و موسسه فقه اقتصادی طیبات در تربیت افراد پرتوان دانست که در احیای ارزشهای دینی و منویات مقام معظم رهبری بسیار موثر می باشد.

در انتهای این مراسم با تجلیل از دانش پژوهان ممتاز دوره، گواهی پایان دوره شرکت کنندگان تحویل داده شد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.