شناسه : 4260
امروز دوشنبه 1396/03/29 - 10:24
نویسنده : mozafari

کوچک شدن سفره‌ها علت گرایش مردم به فست فودها / تعدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز فروش خرد را تهدید می‌کند

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: همانطور که طی 4 سال گذشته سفره مردم کوچک شده است، سفره بازاریان هم کوچک شده است. رکودی که امروز در بازار حاکم شده غیر قابل انکار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور ، با اشاره به رکود موجود در بازارهای کشور، اظهار داشت: همانطور که طی 4 سال گذشته سفره مردم کوچک شده است، سفره بازاریان هم کوچک شده است. رکودی که امروز در بازار حاکم شده غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از رستوران های سطح شهر یا واحد صنفی خود را تعطیل کرده اند و یا به شغل هایی همچون فست فود، تغییر شغل داده اند؛ علت این موضوع این است که مردم توانایی تأمین هزینه غذاهای رستورانی را دیگر ندارند و بیشتر به سمت غذاهای ارزانتر و یا همان فست فودها می روند، از طرفی خود رستوران دارها هم از پس مخارج رستوران داری بر نمی آیند.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان تصریح کرد: از آنجا که مردم نیاز به غذا دارند، ما در اینگونه صنف ها زیاد با تعطیلی مواجه نبوده ایم، اما بخش عمده تعطیلی ها مربوط به واحدهای تولیدی است. امروز حدود 600هزار واحد تولیدی اصناف در کشور داریم که بخشی از این واحدها به حالت نیمه تعطیل و با ظرفیت کم کار تولید را انجام می دهند و بخشی دیگر هم به تعطیلی کشیده شده اند.

وی در ادامه گفت: امروز علاوه بر واحدهای تولیدی، سوپرمارکت ها و مغازه های کوچکی که به کار فروش لبنیات مشغول هستند، در برابر گسترش فروشگاه های بزرگ زنجیره ای خطر جدی را مقابل خود می بینند. چراکه با تأسیس این فروشگاه ها مردم ترجیح می دهند اجناس خود را به صورت یکجا و البته با تخفیفاتی که این مراکز اعمال می کنند، خریداری نمایند.

حسن پور با بیان اینکه فروشگاه های زنجیره ای بر خلاف ضوابط در حال تأسیس و گسترش هستند، افزود: امروز این فروشگاه ها در مراکز شهرها و مناطق و ممحلات پرجمعیت احداث می شوند این در حالی است که فلسفه این فروشگاه ها این است که در مناطقی که مغازه های مختلف وجود ندارد، تأسیس شوند.

منبع:خبرگزاری بسیج

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.