شناسه : 380
امروز یکشنبه 1393/03/04 - 19:28
نویسنده : مدیر فنی
حاج عباس‌علی باقری:

اگر حضور بسیج اصناف نبود عباس دست طلا به وجود نمی‌آمد

حاج عباس‌علی باقری، کسی که کتاب عباس دست طلا بر اساس خاطرات او شکل گرفته است نقش بسیج اصناف را در ایجاد این کتاب بسیار مهم و حیاتی دانست.

 

حاج عباس‌علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، درباره نقش این سازمان در شکل‌گیری کتاب «عباس دست طلا» گفت: سردار مشایخی، مسئول وقت سازمان بسیج اصناف کشور، آمدند که ما حاج آقا آذر افشار را برای خاطره‌گویی و تهیه کتاب به ایشان معرفی کنیم. با هم رفتیم منزل حاج آقا آذر افشار. وقتی رفتیم، ایشان نامه‌ها و عکس‌هایشان را آوردند. ما گفتیم حاج آقا، شما این‌قدر مرتب این‌ها را چیده‌اید به ما هم یاد می‌دادید. سردار مشایخی پرسیدند مگر شما هم نامه و عکس دارید؟ گفتیم اصلش پیش ماست.

خاطره‌گوی کتاب عباس دست طلا افزود: ایشان پافشاری کردند، آمدند منزل ما و عکس‌ها و نامه‌ها را دیدند. این شد که سردار مشایخی کار را شروع کردند، عکس‌ها و نامه‌ها را بردند و بعد ما را دعوت کردند برای حضور در نشر فاتحان.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر حضور سازمان بسیج اصناف کشور به عنوان حلقه واسط نبود احتمال شکل‌گیری این کتاب و به چاپ رسیدنش چقدر بود، گفت: اصلاً ما اطلاع پیدا نمی‌کردیم تا امکان ایجاد چنین اثری وجود داشته باشد.

گفتنی است کتاب «عباس دست طلا» که کتاب خاطرات حاج عباس‌علی باقری، تعمیرکار جبهه‌ها در سال‌های دفاع مقدس است اخیراً مورد تأیید رهبر انقلاب قرار گرفت و ایشان درباره این کتاب فرمودند: آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.