شناسه : 3000
امروز جمعه 1395/10/03 - 13:53
نویسنده : mozafari

فولادگر: تخصیص تسهیلات به بنگاه های کوچک تولیدی برای خروج از رکود ضروری است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رونق بنگاههای کوچک و متوسط قطعا بر اقتصاد تاثیرگذار است چرا که با رونق بنگاه های تولیدی، فرصت های شغلی جدید فراهم و بیکاری کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اتاق اصناف ایران افزود: یکی از سیاست های دولت خروج از رکود است اما نباید این تصمیم تنها واحدهای صنعتی بزرگ را شامل شود بلکه در این راستا باید صنایع کوچک و کارگاه های تولیدی نیز را در بر بگیرد و تسهیلات آن شامل این قبیل واحدها شود.

وی تصریح کرد: اگر تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط با برنامه و نظارت صحیح صورت گیرد، بر اقتصاد کشور اثربخش خواهد بود؛ در غیر این صورت سرمایه گذاری ها روانه بخش های غیرمولد می شود.

فولادگر در خصوص نقش صنایع عظیم و پیش‌رو در خروج از رکود در مقایسه با صنایع کوچک خاطرنشان کرد: نقش بنگاه های کوچک و متوسط در رونق اقتصادی به دلیل زودبازده بودن و همچنین تولید محصولات متنوع بسیار تاثیرگذار است؛ اما بنگاه های بزرگ یک نوع محصول را در مدت زمان طولانی تولید می کنند و تنوع و تعدد محصول نیز وجود ندارد؛ در نتیجه استقبال از صنایع کوچک و متوسط مناسب خواهد بود.

فولادگر اظهار کرد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط باعث اشتغال زایی و ایجاد رقابت اقتصادی می شود و آینده بهتری در انتظار تولید و اقتصاد خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز میزان تسهیلاتی که برای خروج از رکود واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده؛ بیشتر برای پرداخت بدهی معوقه واحدهای تولیدی است که گامی مثبت است اما کافی نیست.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.