شناسه : 2926
امروز شنبه 1395/09/20 - 09:20
نویسنده : mozafari
عضو کمیسیون اقتصادی:

اقتصاد دولتی با توسعه همراه نیست/حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط ضروری است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نادیده گرفتن اصل ۴۴ قانون اساسی و اهمیت به اقتصاد دولتی، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور را به همراه ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور، شهاب نادری افزود: اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در آزادسازی فعالیت‌ها، شفاف‌سازی و روان سازی محیط کسب و کار، توانمندسازی مردم، رقابتی کردن فعالیت‌ها، تقویت تعاونی‌ها، منطقی کردن اندازه دولت و دخالت نکردن در تصدی‌های غیردولتی، از جمله شرایط امنیت سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: حمایت از بخش دولتی ، نه تنها نتیجه ای برای توسعه اقتصادی به‌همراه نخواهد داشت بلکه باید توجه به بخش خصوصی و حمایت از کارگاه های تولیدی کوچک و متوسط را در دستور کار قرار داد تا بتوان از وضعیت رکود خارج شد.

نادری تاکید کرد: بی توجهی به بخش خصوصی واقعی سبب شده تا نتوانیم برای جوانان اشتغال زایی داشته باشیم  که این مساله نگاه دقیق دولت را می طلبد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی و صنعتی ضعف داریم ، اظهار کرد:  بخشی از مشکلات به وجود آمده در حوزه اقتصاد و صنعت کشور به دلیل ضعف مدیریتی است که در این خصوص دولت باید از  نیروهای نخبه و جوان برای برون رفت از این وضعیت استفاده کند.

نادری تاکید کرد: با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” لازم است مسئولان اجرایی کشور به این شعار پایبند باشند و سیاست های اقتصاد مقاومتی را در برنامه های کاری بگنجانند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.