شناسه : 2826
امروز جمعه 1395/08/28 - 01:06
نویسنده : mozafari

سایه سنگین رکود بر سر صنایع کوچک

از اوایل امسال با تاکیدات مسئولان کشور درباره لزوم توجه به صنایع راکد بخصوص واحدهای کوچک و متوسط، دولت طرح جدید خروج از رکود با هدف تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی را کلید زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور، جام جم از وضعیت طرح خروج از رکود گزارش داده است:‌ از اوایل امسال با تاکیدات مسئولان کشور درباره لزوم توجه به صنایع راکد بخصوص واحدهای کوچک و متوسط، دولت طرح جدید خروج از رکود با هدف تزریق 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی را کلید زد.

 

در حالی بنا بر اعلام بانک مرکزی، تاکنون در چارچوب طرح خروج از رکود بیش از ده‌هزار میلیارد تومان تسهیلات به 15هزار بنگاه کوچک و متوسط پرداخت شده که گشت‌وگذاری در شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد گرد رکود هنوز از صنایع، رخت برنبسته است.

 

کارشناسان و فعالان اقتصادی در خوشبینانه‌ترین حالت معتقدند اگر هم ‌چنین تسهیلاتی به تولیدکنندگان پرداخت شده باشد، رقم آن چندان زیاد نیست که تأثیر قابل توجهی در خروج از رکود داشته باشد و در نهایت بجز افزایش بدهی برای آنها حاصل دیگری به ارمغان نیاورده است. ضمن آن‌که بسیاری از واحدهای تولیدی اعلام می‌کنند باوجود پیگیری فراوان، دستشان به تسهیلات نرسیده است.

  شماری هم معتقدند مشکل رکود به علت کمبود تقاضاست و وقتی انبار کارخانجات پر است و مشتری نیست، دریافت تسهیلات فایده‌ای ندارد و تنها راه، چرخش اقتصاد کشور است. برخی هم به خاطر سود بالای وام‌ها از خیر آن گذشته‌اند. برخی اعضای اتاق بازرگانی هم از تناقض در آمارهای مسئولان درباره وام‌های پرداختی به بنگاه‌ها سخن می‌گویند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.