شناسه : 2800
امروز سه شنبه 1395/08/18 - 10:33
نویسنده : mozafari
مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور:

کارت‌های اعتباری خرید کالا نتوانست اثری مثبت بر رکود بازار بگذارد

غلامرضا حسن پور: بعد از اجرای طرح کارت های اعتباری را مشاهده کنید، هیچ اتفاق خاصی در بازار صورت نگرفت و فقط مثل همیشه وقت و هزینه ای از بین می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور، غلامرضا حسن پور مسؤول سازمان بسیج اصناف، با اشاره به طرح کارت های اعتباری خرید کالا گفت: شما می توانید اتفاقات بعد از اجرای طرح کارت های اعتباری را مشاهده کنید، هیچ اتفاق خاصی در بازار صورت نگرفت و فقط مثل همیشه وقت و هزینه ای از بین می رود. کارشناسان نخبه ما صدها ایده بهتر از کارت های اعتباری ارائه دادند که هیچ کدام مورد حمایت واقع نشد که برای نمونه می توان پیشنهاد یک فروشنده به یک کارخانه داری که تمام کالاهایش را در 10 قسط بدون آنکه یک ریال سود اضافه کند.

وی افزود: در کارت های اعتباری هم اشتباه دولت این بود که دخالت کرد و باید خودش را کنار می کشید تا نهادهای مسؤول نظارت خودشان را داشته باشند. با دخالت دولت، برخی از اقشار مردم توانستند از امتیازات این خدمات استفاده کنند اما خیلی از مردم عام هم نتوانستند از کارت های اعتباری خرید کالا بهره ای ببرند که دلیل آن بی توجهی دولت مردان بود.

حسن پور در خصوص تسهیلات مناسب برای تولیدکنندگان بجای دادن امتیازاتی به مردم عنوان کرد: بارها اشاره شد که تسهیلات را برای کارخانه دارها و تولیدکنندگان استفاده کنید چراکه ممکن است آن تولیدکننده مورد نظر بازار خود را از دست داده باشد یا سرمایه کافی برای حرکت کردن نداشته باشد که این تسهیلات می تواند کمک حال آن ها باشد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.