شناسه : 2393
امروز شنبه 1395/05/16 - 10:21
نویسنده : mozafari
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان:

باندهای سازمان یافته قاچاق کالا حاضر به دست کشیدن از این کار نیستند/ ورود قاچاق به دلیل نبود زیرساخت در مبادی ورودی کشور

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت با بیان اینکه ایجاد شغل در مناطق محروم در کاهش قاچاق مؤثر است،‌ گفت: البته باندهای سازمان یافته قاچاق کالا وجود دارد که با توجه به سود بالا حاضر به دست کشیدن از این کار نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، یدالله صادقی،‌ با بیان اینکه برای حل معضل رکود در جامعه باید قاچاق در ابعاد مختلف مهار شود، گفت: قاچاق فرصت‌های شغلی داخلی را در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار می‌دهد.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان افزود: با جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور برای تولید داخلی آن کالا برنامه‌ریزی می‌شود و به این ترتیب سطح اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد و در نتیجه سطح رفاه و گردش اقتصادی بالا می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه به علت اصلاح برخی زیرساخت‌ها و انجام اصلاح روند ورود کالای قاچاق به کشور نزولی شده،‌ گفت: این اقدامات پاسخگو نیست. عدم وجود زیرساخت‌های لازم در مبادی ورودی کشور و عدم وجود دستگاه‌های کنترل کننده موجب ورود کالاهای قاچاق به کشور شده است.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد شغل در مناطق محروم در کاهش قاچاق مؤثر است،‌ گفت: البته باندهای سازمان یافته قاچاق کالا وجود دارد که با توجه به سود بالا حاضر به دست کشیدن از این کار نیستند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت که با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: با این اقدامات شفافیت در ورود و خروج کالا بالا می‌رود و تولید داخلی هم تقویت می‌شود.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان افزود: به عنوان مثال در حال حاضر ثبت شرکت‌های نمایندگی تولید پوشاک خارجی در ایران در راستای تدوین قوانین برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق متوقف شده است.

صادقی تصریح کرد: بنابراین بر اساس قانونی که در حال تدوین و نهایی شدن است، هر تولید‌کننده خارجی که می‌خواهد با برند خود در ایران نمایندگی دایر کند، باید حتماً در سال اول بخشی از مقدار کالایی را که وارد می‌کند، را با استفاده از ظرفیت کارخانه‌های داخلی در ایران تولید کند.

وی بیان داشت: طبق این قانون از این به بعد برای حضور پوشاک با برند خارجی در ایران لازم است که تولیدکننده خارجی بخشی از تولیدات خود را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی ما و با برند خودش تولید کند و علاوه بر آن بخشی از تولیداتش را حتماً به بازارهای هدف خود صادر کند.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران با بیان اینکه مسؤولیت تمام شعبی که نمایندگی اجناس خارجی در ایران دایر می‌کنند، بر عهده نمایندگی شرکت مرکزی خواهد بود، تصریح کرد: همچنین شرکت تولیدکننده پوشاک که متقاضی دایر کردن نمایندگی در ایران است،‌ باید تمام مسئولیت برندش را در کل بازار ایران بپذیرد و اگر کالای قاچاقی از آن برند در بازار پیدا شود، باید پاسخگو باشد.

وی افزود: علاوه بر موارد مذکور فروش کالا در این نمایندگی ها باید از طریق سامانه‌های فروش مکانیزه (POS)، باشد و این سامانه هم باید به سامانه امور مالیات کشور وصل باشد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.