شناسه : 2166
امروز دوشنبه 1393/01/11 - 11:41
نویسنده : مدیر فنی

گرامیداشت شهدای دهم فروردین ۵۷ یزد در مسجد روضه محمدیه + تصاویر

صبح امروز( یکشنبه) سالگرد شهدای دهم فروردین ۵۷ یزد و یادبود طلبه بسیجی ناهی از منکر شهید خلیلی با سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور به نقل از خبرگزاری بسیج (یزد)، صبح روز یکشنبه سالگرد شهدای دهم فروردین 57 یزد و یادبود طلبه بسیجی ناهی از منکر شهید خلیلی با حضور مسئولان ارشد استانی یزد با سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده شهدای دهم فروردین یزد، آیت الله وافی نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری، میرمحمدی استاندار یزد، جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سبحانیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، شمسی فرماندار جدید یزد و دیگر مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم دارالعباده یزد برگزار شد.

گفتنی است پس از قیام مردم قم در 19 دی ماه 1356 که در اعتراض به مقاله توهین آمیزی نسبت به امام خمینی (ره ) توسط عوامل رژیم در روزنامه اطلاعات به چاپ رسیده بود و طی آن عده زیادی از مردم قم توسط عوامل رژیم به خاک و خون کشیده شدند، مردم تبریز در روز 29 بهمن 56 به مناسبت اربعین شهدای قم مراسم باشکوهی برگزار کردند که اینبار نیز با حمله ماموران مسلح رژیم به مردم بی دفاع فاجعه ای عمیقتر به وقوع پیوست.

در پی این کشتارها مراجع و علما این کشتارها را بشدت محکوم و حضرت امام ضمن اعلام عزای عمومی عید 1357 شمسی را تحریم کردند. با نزدیک شدن چهلم شهدای تبریز، جوشش مخصوصی در مردم ایران مشاهده می شد.

اما مهم ترین مراسم بزرگداشت اربعین شهدای تبریز در شهر یزد برگزار و فصل جدیدی از انقلاب اسلامی را ورق زد، گرچه از روز هشتم فروردین اعتراضات در یزد عریان تر شده بود ولی در روز دهم فروردین مردم سیاهپوش یزد پس از استماع سخنان حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی از مسجد روضه محمدیه (پایگاه انقلاب) با شعارهای  الله اکبر، درود بر خمینی، نصرمن الله و فتح قریب، مرگ بر شاه به سمت میدان شهدا (پهلوی سابق) در حرکت بودند که از سوی نیروهای شهربانی و ارتش که به یزد گسیل شده بودند به گلوله بسته شدند و به خاک وخون غلتیدند در این حادثه علاوه بر تعداد زیادی مجروح چهار نفر از جوانان به نام های رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان  توسط دژخیمان شاه به شهادت رسیدند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.