شناسه : 1803
امروز دوشنبه 1393/04/23 - 17:54
نویسنده : مدیر فنی
مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در یادواره کشوری 300 شهید نانوا

بزرگترین سلاح در برابر تهاجم ماهواره، توسعه و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه تولیدات کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار در الگوگیری اصناف از شهدا و متعالی شدن فرهنگ آنان نقش بسزایی دارد، توسعه و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را بزرگترین سلاح در برابر تهاجم ماهواره عنوان کرد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور از شهر مقدس قم، مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، عصر یکشنبه، 22 تیرماه، در یادواره هزار شهید اصناف استان قم و 300 شهید نانوا با اشاره به شهدای اصناف گفت: عیار مردان نیک را باید در روزهای سخت به دست آورد و شهدای ما مردان مرد روزهای سخت انقلاب‌اند.

محمدابراهیم کریمی افزود: افرادی که اهل مطالعه نیستند و اطلاع کافی ندارند می‌گویند اصناف و کاسبان را با دفاع مقدس چه کار ؟

وی با اشاره به اینکه عده‌ای نیز می‌پندارند که اصناف فقط در پشتیبانی از جنگ دخیل بوده‌اند، تقدیم ده هزار شهید توسط اصناف را ناقض این تفکر دانست.

دبیر کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند برپایی کنگره، جمع‌آوری آمار شهدای اصناف و بازار را کاری بزرگ و دشوار توصیف کرد و افزود: ما شناسایی شهدای اصناف و بازار را حتی بعد از برگزاری اجلاس پایانی کنگره ادامه خواهیم داد.

کریمی ادامه داد: برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ماندگار شود و عزیزان صنفی ما بتوانند با فرهنگ شهدا میثاق دوباره ببندند ما در دو بخش تولید محتوا و ایجاد برانگیختگی در جامعه سعی کردیم سبک و زندگی شهدا را ماندگار کنیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به کتاب «عباس دست طلا» خاطرنشان کرد که 50 عنوان کتاب کنگره در سطح کشور منتشر می‌شود و در اختیار عموم مردم به‌ویژه نسل جوان قرار خواهد گرفت تا اصناف و به‌ویژه جوانان با تأسی به شهدا بتوانند در آرامش بازار نقش ایفا کنند.

کریمی با اشاره به تولید بیش از 600 دقیقه مستند برای کنگره و تأثیر آن‌ها گفت: نسل جوان ما خواهند فهمید چه مردان مردی از جمع اصناف و بازار در طول 8 سال دفاع مقدس مردانه جنگیده‌اند و به شهادت رسیده‌اند.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما در اوایل جنگ در تحریم بودیم و برخی خمپاره‌ها توسط صنف تراشکار ما به صورت تجربی تراش داده می‌شد.

وی با اشاره به حضور اصناف در بخش خدمات جبهه گفت: عده‌ای نانوا بودند می‌رفتند و در مناطق جنگی نان پخت می‌کردند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، وجود 10 هزار شهید در کنار همه این کارهای خدماتی را ثابت کننده این ادعا دانست که اصناف نه تنها در کاروان‌های پشتیبانی نقش اساسی داشتند بلکه در خطوط مقدم جبهه هم حضور پیدا می‌کردند.

وی در پایان از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره تشکر کرد.

کریمی همچنین خاطرنشان کرد: پیام برگزاری یادواره‌های شهدا و کنگره ده هزار شهید اصناف و بازار کشور در زمانی که دشمن با به‌کارگیری ماهواره سعی دارد بنیان خانواده‌ها را از هم بپاشد این است که بزرگترین سلاح در برابر این تهاجم، توسعه، ترویج و تثبیت فرهنگ جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.