شناسه : 1199
امروز شنبه 1393/01/30 - 18:48
نویسنده : مدیر فنی
کنگره ملی شهدای اصناف و بازار/ 51/ حسن‌پور:

اتحادیه صنف طلا و جواهر، مجموعه آماده‌ای است/ برای جمع‌آوری آمار شهدای اصناف با پروانه کسب کاری نداریم

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای صنف طلا و جواهر، اتحادیه این صنف را مجموعه‌ای آماده و مؤثر خواند و همچنین خاطرنشان کرد که در جمع‌آوری آمار شهدای اصناف، داشتن پروانه کسب ملاک نیست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن‌پور اشکذری، روز سه‌شنبه، 26 فروردین، در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای صنف طلا و جواهر، این صنف را صنف مؤثر در مسائل اقتصادی و اتحادیه آن را مجموعه‌ای آماده خواند و از هیأت رئیسه و به طور خاص رئیس اتحادیه تشکر کرد که در ایجاد آرامش در فضای بازار مؤثرند.

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور خاطرنشان کرد: یادواره شهدای صنف طلا و جواهر، یادواره کشوری است و فقط میزبانی آن در تهران است.

وی یادآور شد که روز 28 اردیبهشت، روز شهادت سید مجتبی هاشمی، شهید شاخص بسیج اصناف در سال 93، است و به همین دلیل این روز برای برگزاری یادواره شهدای صنف طلا و جواهر انتخاب شده است.

حسن‌پور اشکذری با اشاره به اینکه برای جمع‌آوری آمار شهدای اصناف با پروانه کسب کاری نداریم، حتی کارگری را که در صنف مورد نظر کار می‌کرده جزو آمار شهدای آن صنف دانست.

حسن‌پور اشکذری، شهدایی را که خودشان صنفی نبوده‌اند اما به نحوی با اصناف ارتباط داشته‌اند، مثلاً شهدایی که فرزند یک فرد اصنافی بوده‌اند، در قالب آمار خانواده اصناف دسته‌بندی کرد.

وی با اشاره به اینکه در بعضی استان‌ها شغل‌هایی مانند ساعت‌فروشی هم در قالب صنف طلا و جواهر تعریف می‌شوند تأکید کرد که شهدای این مشاغل هم در آمار این صنف بیایند.

گفتنی است اصناف به 8 دسته کلی تقسیم شده‌اند و طبق برنامه اعلام‌شده قرار است تا اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای اصناف و بازار که چهارم شهریورماه برگزار خواهد شد، 8 یادواره برای شهدای اصناف به تفکیک صنف‌ها در 8 مرکز استان برگزار شود.

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه با اشاره به مستندها و کتاب‌هایی که برای کنگره در دست ساخت و تألیف‌ است، گفت: اگر بخواهید خاص صنف خودتان مستند بسازید یا کتاب چاپ کنید ما آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.