شناسه : 1192
امروز دوشنبه 1392/12/05 - 14:21
نویسنده : مدیر فنی
رئيس اتحاديه صنف قاليشويان تهران:

درجه‌بندی شستشو تخلف است/ هزینه ایاب و ذهاب ثابت است/ در امضای فاکتور قالیشویی دقت کنید

رئيس اتحاديه صنف قاليشويان تهران با بیان اینکه شستشوی اعلا و غیر اعلای فرش معنی ندارد، اعلام کرد که هزینه ایاب و ذهاب فرش در تمام نقاط تهران ثابت است و افزود که مردم برای جلوگیری از تخلف قالیشویی‌ها در امضای فاکتور دقت کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، حمید محمدی در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني اتاق اصناف ايران، با بیان اینکه تمامي خدماتي که از طريق آگهي روزنامه‌ها به مردم اطلاع‌رساني مي‌شود از جمله قاليشويي ، طبق تبصره 3 ماده 27 داراي نامه کتبي از اتحاديه خود هستند، هشدار داد: مردم مراقب واحدهاي غير مجاز که از طريق پخش آگهي در منازل اقدام مي‌کنند، باشند.

وی در زمينه نرخ‌گذاري براي شستشوي فرش گفت: نرخ شستشوي فرش بر مبناي متر مربع ، نوع شستشو و جنس فرش مشخص مي‌شود.

رئيس اتحاديه صنف قاليشويان تهران، نرخ شستشوي فرش دستبافت را از متري 4850 تومان تا 8100 تومان و موکت را از 1050تومان تا 1350تومان دانست.

وی افزود: البته مشتري و نماينده قالیشويي مي‌توانند روي جزئيات بيشتر کار و نوع شستشو توافق کنند. به طور مثال براي شستشوي برخي فرش‌هاي گل ابريشم و عتيقه نرخ مشخصي وجود ندارد.

محمدی در ادامه هزينه اياب و ذهاب در تمام نقاط این شهر را ثابت خواند و گفت: طبق قانون مصوب اتحاديه، هزينه اياب و ذهاب در تهران 9 هزار تومان و ثابت است.

وي ادامه داد: شستشوي فرش ماشيني يکسان است و هيچ فرقي در نوع شستشو نداريم.

محمدي خاطرنشان کرد: در سايت اتحاديه به نشاني http://eght1351.ir/static-3.html  فهرست اسامی قاليشويان مجاز درج شده است و مردم مي‌توانند براي اطمينان خاطر بيشتر از این فهرست استفاده کنند. همچنين جهت ارتباط با اتحاديه مي‌توانند در روزهاي کاري با شماره تلفن 55637062 يا 55803113 تماس حاصل فرمايند.

رئيس اتحاديه صنف قاليشويان تهران درباره ادعاي برخي قاليشويي‌ها مبني بر تفاوت کيفيت و درجه‌بندي شست‌وشوي فرش گفت: تفاوتي در اين زمينه وجود ندارد و شست‌وشوي اعلا و غير اعلاي فرش معني ندارد. درجه‌بندي شست‌وشو تخلف است.

وي با اشاره به ادعاي برخي واحدهاي قاليشويي در زمينه مشکلات فرش‌هاي ماشيني و دستبافت و احتياج به انجام تعميرات، افزود: مشترياني که قصد استفاده از خدمات قاليشويي را دارند بايد هنگام تحويل فرش و امضاي فاکتور دقت کنند و اگر خواستار رفع عيوب احتمالي فرش هستند بايد نرخ و کيفيت دريافت اينگونه خدمات در فاکتور مذکور قيد شود تا به اين روش متحمل هزينه اضافي نشوند. چرا که با امضاي مشتري بدون مطالعه فاکتور، زمينه تخلف واحدهاي قاليشويي فراهم می‌شود و قدرت اتحاديه براي برخورد با تخلفات احتمالي نيز کاهش مي‌يابد.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.