شناسه : 1054
امروز شنبه 1392/09/30 - 16:57
نویسنده : مدیر فنی
رئیس اتاق اصناف اصفهان:

تشکیل مجدد اتحاديه، راهی برای بهبود وضعیت چايخانه‌ها

رئيس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب جامعه در زمینه مصرف قلیان، گفت:‌ اميدواريم دوباره اتحاديه چايخانه‌داران تشکيل شود تا چايخانه‌ها نظم بيشتري پيدا کرده و وضع بهبود يابد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان بسیج اصناف کشور، عباسعلي بصيرت با بیان اینکه در زمینه استفاده از قليان بهترين کار پيشگيري است گفت: در گذشته يک بار تلاش شد که با چايخانه‌ها برخورد جدي شود اما چون برخوردها فراگير نبود، به وضع بدتري رسيدیم.

رئيس اتاق اصناف اصفهان افزود: در گذشته فقط بزرگسالان از قليان استفاده مي‌کردند اما متأسفانه امروز شاهد اين هستيم که افراد با سنين بسيار پايين به سوي قليان جذب شده و از آن استفاده مي‌کنند؛ بدون آنکه از اثرات مخرب آن باخبر باشند.

وي درباره جایگاه متفاوت قهوه‌خانه‌ها در ایران قدیم اظهار داشت: در گذشته زمان فرا رسيدن ماه‌های محرم و صفر و ماه رمضان، مراسم مذهبي در قهوه‌خانه‌ها برپا مي‌شد.

بصيرت با اشاره به اینکه زماني به دليل مشکلاتي، اتحاديه چايخانه‌داران منحل شد و این انحلال، مشکلاتی به بار آورد گفت: اميدواريم دوباره اتحاديه تشکيل شود تا چايخانه‌ها نظم بيشتري پيدا کرده و وضع بهبود يابد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران (شورای سابق اصناف کشور)

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.