شناسه : 72842
امروز یکشنبه 1402/10/03 - 22:43
نویسنده : mohammad rezaeian
دکتر حسن پور بیان کرد:

تبیین فرهنگ غلط غرب نیاز جامعه است/ نشست اندیشه ورزی برای تقویت، کارکرد و برنامه های سال آینده

صبح امروز نشست هییت های اندیشه ورز و هادیان سیاسی سازمان بسیج اصناف در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور در نشست هیات های اندیشه ورز و شبکه هادیان سیاسی سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در تهران بیان کرد: اتفاقی که در غزه رخ میدهد بر گرفته از فلسفه غلط برگرفته از دانشمندان و فلسفه دانان غربی همچون ارسطو و سقراط و... است. 

وی افزود: ارسطو فلسفه دان غربی آدم ها را به چند دسته تقسیم میکند  و در دفاع از برده داری می گوید که مالکیت بخشی از خانه داری یا فن تبدیل منزل به اقتصاد است و هیچ کس بدون ضروریات زندگی نمی تواند زیست کند و خوش زیست کند و همان طورکه در فرم معین انسانها برای انجام دادن کارهای شان ناگزیر باید کار افزارهای ویژه خود داشته باشند در امور خانه داری نیز چنین هست از میان کار افزارها این ابزارها برخی بی جا هستند و به برخی جاندار میبیند مثلا برای سکانداری کشتی سکان افزاری بی جان و دید بان افزاری جان دار است. از این رو خدمت کار نیز یک ابزار ازاست یعنی انسان را در سطح یک ابزار. به همین سان دارایی هم ابزاری برای زندگی است به مالکیت مجموعه از کار افزارهاست، برده نیز یک دارایی جاندار است و برده یک کار افزار هست که کار چند کارافزار دیگر را انجام می دهد. بعد اثبات می کند که اقا بعضی از افراد اصلا برای خدمتگزاری آفریده شده اند به نفع خودشون است که  خدمت کار باشند بنده باشند اصلا اینجوری آفریده شده اند. 

وی ادامه داد: خانمی از استاد فلسفه دانشگاه شیکاگو اینگونه در مورد نظر ارسطو می گوید:این طور نبود که ارسطوی یونانی به برده داری با چشم اغماض بنگرد، نه او مدافع برده داری بود نه تنها از ان دفاع می کرد بلکه ان را به نفع خود بردگان نیز می دانست. بعد این طور نظر داشت که آنهایی که در یونان هستند افراد برتر هستند اونایی که بربری هستند باید در خدمت یونانی ها باشند.

دکتر حسن پور بیان کرد: این فلسفه ای که از زمان ارسطو همچنان ادامه دارد تا الان، اینکه نژادپرستی در غرب به عنوان یک اصل قبول شده است ریشه در اونجاست وقتی شما نگاه میکردید به همین اموزه های یهودیها و صهیونیست ها همین ها را تکرار میکنند با ادبیات دیگر، پس الالضاحر این ها بشر را آدم نمیدانند که اینجوری میکشن و اینجوری جنایت به پا می کنند، امریکا در منطقه ما پادگاه نظامی درست کرد به نام اسراییل، اصلا اسراییل یک حکومت نیست پادگان نطامی است که نشات از اسلام آمریکایی گرفته است زمانی که اسلام ظهورکرد همه ی فلسفه های غرب پایه اش از هم ریخت ولی جای تاسف اینجاست که هنوز در کشور ما بعد از چهل پنج سال این غربگرایی به تفکر غرب همچنان جاریست در خیلی از افراد. 

وی افزود: نگاه میکنیم به یمن  هنوز غرب گرا نشده است شجاعانه جلوی اسراییل ایستاده است. اما در ایران کوچک ترین اتفاقی میخواهد بیفتد بعضا دادشان بلند می شود. هنوز ما هرچیزی میکشیم از فرهنگ غربی است.امام فرمودند که ما از رضا پهلوی و محمد رضا شاه خلاص شدیم ام به این سادگی از غر گراها خلاص نمیشویم.زمانی که اولین کشی آمریکا در خلیج فارس وارد شد حضرت امام (ره) فرمودند اگر من جای شما بودم همان کشتی را میزدم. یمن دارد راه امام را طی میکند و آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. 

حسن پور بیان کرد: اینکه ما دور هم جمع میشویم به عنوان هادیان سیاسی باید در مبنا بر روی بسیجیان کار کنیم  بعضی از جلسات در جهاد تبیین به ذکر خاطرات می پردازد. اینکه جوان ما بداند ریشه غرب در ارسطوست و ارسطو چه گفته است؟ باید یک مقدار عمیق تر جهاد تبیین را دنبال کنیم.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد : ما در چهار کار گروه خدمت شما خواهیم بود.یک کارگروه به عنوان روسای هیئت های اندیشه ورز خواهیم بود که  در کنار مسئول سازمان های استانی در یک کلاس حضور دارند. یکی از کارهایی که باید انجام دهیم تقویت هیئت های اندیشه ورز است همه اینها که عرض میکنم  از مسیر اندیشه ورزی باید بگذرد . در این نشست درباره نحوه تقویت هئیت اندیشه ورز ، کارکرد اندیشه ورزی و برنامه هایی که برای امسال و سال آینده برای اندیشه ورز داریم ان شا الله در این جلسات بحث خواهد شد.

وی افزود: در بخش دوم در خدمت دوستان در کلاس هادیان سیاسی برادر و خواهر استانها هستیم و مباحث سیاسی در دو کارگروه برگزار خواهد شد و همچنین خدمت روسای بسیج اتاق های بازرگانی خواهیم بود که با هدایت شورای محترم کلاسها اداره می شود.

حسن پور بیان کرد: روزدوم درخدمت اساتید برجسته سیاسی در کشورهستیم که بحثهای سیاسی مفصل بحث خواهیم کرد. 
وی افزود: در این همایش ما سه موضوع را در دستور کار داریم،  یکی بحث آموزش های فقه و اخلاق در بازار که مقدمه ی ایجاد بازار اسلامی-انقلابیست. از هیچ استانی نمی پذیریم که بگوید الان دوره ها را غیر حضوری برگزار میکند، برگزاری غیر حضوری فقه بازارها سم مهلک است . دومین ماموریت ما در خصوص گروه های جهادی تخصصی که امسال به لطف الهی  توانستیم در هفته بسیج به یک اوجی برسانیم و به ریل افتاد موضوع که گروه های فنی و تخصصی  در کشور اجرا کردند. 

حسن پور بحث رفع موانع اقتصادی را اولویت بعدی اشاره کرد و گفت:  رفع موانع اقتصادی چند سالی است شروع کردیم بحث راه اندازه ی مجموعه های تعطیل، بحث موانع اقتصادی که  در کشور وجود دارد . این سه ماموریت ویژه است که با هییت اندیشه ورزی باید دنبال کنیم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.