شناسه : 72840
امروز چهارشنبه 1402/09/22 - 08:44
نویسنده : mohammad rezaeian
دکتر حسن پور تاکید داشت؛

تاکید بر بستر سازی زیست عفیفانه در جامعه

انتظار مردم از خیاطان و طراحان عزیز تلاش برای تولید محصولات عفیفانه متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی و عرضه آسان، با کیفیت و قیمت مناسب به مردم است که در همین راستا چهارمین رویداد "مد آفرین" در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، همایش گرامیداشت روز ملی خیاط به مناسبت سالروز تولد حاج رجبعلی خیاط با حضور غلامرضا حسن‌ پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، برخی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از پیشکسوتان و اعضای صنف  خیاط سراسر کشور به میزبانی اتحادیه صنف خیاطان زنانه و مردانه عصر ، دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در ابتدا سخنرانی با بهره گیری از قرآن مجید و اشاره به تشبیه خداوند متعال در آیه 40 سوره اعراف گفت، متن این آیه به شرح زیر به سوزن خیاطی اشاره کرده: همانا آنان که آیات ما را تکذیب کردند و از کبر و نخوت سر بر آن فرود نیاوردند هرگز درهای آسمان به روی آنان باز نشود و به بهشت در نیایند تا آنکه شتر در چشمه سوزن خیاطی در آید (یعنی داخل شدنشان به بهشت بدان ماند که شتر به چشمه سوزن رود و این در عادت محال باشد). و این گونه گنهکاران (متکبّر) را مجازات سخت خواهیم کرد.

دکتر حسن پور در همایش روز ملی خیاط به مناسبت سالروز ولادت مرحوم شیخ رجبعلی خیاط بیان کرد: مرحوم رجبعلی خیاط وقتی مستاجرش صاحب فرزند شد، از اجاره بهای او کم کرد و گفت خرج شما زیاد شده است، الان چند نفر داریم که راه شیخ رجبعلی را بروند؟

در صنف خیاطان شهدای بزرگی از قبیل شهید والا مقام سردار بزرگ اسلام مسیح کردستان "محمد بروجردی" را داریم که باید الگوی همه جوانان بویژه جوانان صنف خیاطان سراسر کشور باشند.

حسن پور در ادامه گفت: مساله اول جهان اسلام بلکه جهان بشریت مساله فلسطین و غزه هست، و قطعا پیروزی نهایی از آن نیروهای مقاومت در غزه و سایر منطقه خواهد بود.

وی در ادامه: آبروی آمریکا و سایر نوکرانش در قضیه غزه به کلی از بین رفت و خون به ناحق ریخته بی گناهان دامن این ددمنشان را خواهد گرفت.
رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان در نشست روز ملی خیاط بیان کرد: در دوران کرونا خیاطان عزیز مجاهدانه وارد عرصه مقابله با کرونا شدند و با تولید انبوه ماسک حماسه آفریدند.

وی افزود: بنده از همه مجاهدان این عرصه که در تعامل با بسیج ثابت کردند ما میتوانیم، تشکر مینمایم.

وی با تاکید بر بستر سازی زیست عفیفانه در جامعه گفت:
انتظار مردم از خیاطان و طراحان عزیز تلاش برای تولید محصولات عفیفانه متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی و عرضه آسان، با کیفیت و قیمت مناسب به مردم است که در همین راستا چهارمین رویداد "مد آفرین" در دست اقدام است.


وی افزود: یکی از نگرانیهای والدین، روپوش مدارس است که بعضا با کیفیت پایین و طرحهایی که دانش آموزان بویژه دختران از پوشیدن آن کراهت دارند، ارایه میشود که مقرر شد با هماهنگی اتحادیه ها این نگرانی برطرف گردد.

وی در پایان همه فعالان تولید در عرصه های پوشاک را برای ورود محصولات به بازارهای جهانی در تعامل با بسیج تجار و فعالان اقتصادی دعوت نمود.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.