شناسه : 72634
امروز سه شنبه 1401/08/24 - 16:32
نویسنده : mohammad rezaeian
غلامرضا حسن پور بیان کرد:

تکمیل زنجیره مردمی در تولیدات پوشاک و محصولات نساجی

رئیس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور افزود: در کارگروه نساجی و پوشاک می توان از ظرفیت های مردمی سراسر کشور استفاده کرد. ‌با تکمیل زنجیره مردمی می توان توان کشور را در بخش نساجی و پوشاک بالا برد‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در نشست کارگروه نساجی و پوشاک در اتاق اصناف تهران بیان کرد: شعار سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشورحمایت، هدایت و نظارت است و هیچ تصدی گری نخواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور افزود: در کارگروه نساجی و پوشاک می توان از ظرفیت های مردمی سراسر کشور استفاده کرد. ‌تکمیل زنجیره مردمی می تواند توان کشور را در بخش نساجی و پوشاک بالا برد‌.

وی افزود: با هماهنگی های به وجود آمده بین سازمان توسعه تجارت ایران و بسیج هیات تجاری به کشور روسیه اعزام شد که بدین منظور منجر به فراهم شدن صادرات محصولات پوشاک و نساجی به این کشور شده است.

حسن پور بیان کرد: در اتفاق اخیر که در نمایشگاه پوشاک ایران رقم خورد تلاش کردند نمایشگاه برگزار نشود اما با حضور نماینده وزیر و مسئولین اتحادیه ها این نمایشگاه افتتاح شد و در روزهای آخر بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: برای اولین بار غرفه کارگروه نساجی و پوشاک سازمان بسیج اصناف در این نمایشگاه برپا شد و با توجه به استقبال قابل توجهی که از غرفه کارگروه نساجی و پوشاک شد تصمیم گرفتیم به احترام عزیزان جلسه ای برگزار شود و دعوت کنیم تا صحبت ها را بشنویم و این ظرفیت ها را در کنار هم قرار دهیم.

حسن پور در ادامه بیان کرد: محفل ما در اتاق اصناف تهران برگزار شد زیرا واحدهای صنفی کوچک و بزرگ می توانند در این مسیر حرکت کنند و مسیر را در این مجموعه مرور کنیم.

وی هدف از برگزاری چنین محفلی بیان کرد: هدف ارتباط گرفتن با یکدیگر بود زیرا در کار تجارت حتماً مهمترین اصل ارتباط متقابل است. در سازمان بسیج در حال شناسایی تجاری امین هستیم و هدف از سفر به کشور سوریه و روسیه برقراری ارتباط با تجار امین بود. برای ما شناسایی تجار امین بسیار مهم است.

وی افزود: ممکن است ظاهرش مثل ما نباشد و حتی مسلمان هم نباشد ولی اگر در کسب و کارش امانت را رعایت کند این از نظر ما تاجر امین محسوب می شود.

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: ما به عنوان بسیج تخصصی وظیفه داریم به فعالان اقتصادی کمک کنیم به همین منظور دفاتر بسیج تجار در اتاق های بازرگانی سراسر کشور در حال فعالیت هستند تا تسهیل‌گر فعالیت اقتصادی بازرگانان باشد.

وی افزود: چند نکته را در بحث صادرات باید توجه کنیم ابتدا تولیدات باکیفیتی داشته باشیم، مشکلات تامین مواد اولیه را حل کنیم، در بحث ارتباط واحدهای صنفی کوچک با یکدیگر به برند سازی آنها کمک کنیم.

وی در خصوص اقدامات بسیج تخصصی فعالان اقتصادی کشور عنوان کرد: دفتری در مشهد برای صادرات افغانستان ایجاد کردیم که می تواند مشاوره به بازرگان بدهد، همچنین سفر به کشور سوریه داشتیم و شرایط برای مشارکت سرمایه گذاری در این کشور فراهم شد.

در پایان افزود: با سفری که هیئت تجاری بسیج اصناف با توصیه سازمان توسعه تجارت ایران به کشور روسیه داشتند شرایط صادرات پوشاک و محصولات نساجی به کشور روسیه فراهم شد.

 

دکتر شجاعی رئیس کارگروه نساجی و پوشاک سازمان بسیج اصناف کشور در نشست هم اندیشی کارگروه بیان کرد: مسائل و مشکلات تولید کنندگان و بازرگانان را همه از جمله تامین مواد اولیه و بحث های مالی اطلاع داریم. در این نشست دور هم جمع شدیم تا با یکدیگر هم افزایی داشته باشیم. 

وی افزود: بسیج اصناف کشور تا به امروز کارهای زیادی از جمله فراهم کردن بستر ارتباط گیری با کشورهای همسایه، اتاق های بازرگانی و تجار امین انجام داده است.

شجاعی بیان کرد: در سفر اخیر به سوریه امکان ارسال دانش فنی به این کشور فراهم است. همچنین فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت و تولید محصولات وجود دارد.

وی افزود: در روسیه کشورهایی که جز شوری سابق بودند هنوز وابسته به روسیه هستند لذا شرایط صادرات به کشور روسیه و فضای کاری زیادی فراهم است. 

رییس کارگروه نساجی و پوشاک در پایان بیان کرد: در کشور روسیه با بازار کار بسیار بزرگی فراهم است با وجود کشورهای ترکیه ای و چینی بازهم فضای کار برای شرکتهای ایرانی فراهم است

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.