شناسه : 72461
امروز پنجشنبه 1400/11/21 - 10:48
نویسنده : mohammad rezaeian
دومین جلسه کارگروه نساجی وپوشاک مطرح شد:

حسن پور: ظرفیت های کشت پنبه در کشور باید تقویت شود/شجاعی:نیاز پنبه کشور 170 هزار تن است

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد:وظیفه کارگروه نساجی و پوشاک است که با وجود ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی فراوان پتانسیل ها را تقویت کند و با کار کارشناسی به بهترین روش کشت پنبه برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، دکتر حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در دومین نشست کارگروه نساجی و پوشاک بیان کرد: وظیفه کارگروه نساجی و پوشاک است که  با وجود ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی فراوان پتانسیل ها را تقویت کنیم و با کار کارشناسی در این کارگروه‌ بهتر می‌توانیم به کشت برسیم.

رئیس بسیج اصناف کشور بیان کرد: اخیرا در سفری به هرمزگان و ایلام، در شهر رودان که به نام  بهشت جنوب شهرت دارد جلسه قرارگاه شهید امانی برگزار شد و رئیس جهاد کشاورزی استان هم حضور داشت در مورد بحث پنبه صحبت شد و سوابق کشت پنبه در استان بررسی شد و بسیار مورد توجه مسئولین در استان قرار گرفت.

غلامرضا حسن پور ادامه داد: در کشور با وجود ظرفیتهای بالای کشت پنبه به ویژه در شهرهای جنوبی میتوان سرمایه گذاری خوبی انجام داد و با وجود ظرفیت در این دو شهرستان میتوان کاملاً کار عملیاتی انجام داد.

وی افزود: در ایلام، یزد، گلستان، اصفهان، هرمزگان  و دیگر شهرها ظرفیت وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسن پور در پایان بیان کرد: در کنار اقدامات بسیج اصناف " بنیاد تجارامین" را هم در دستور کار داریم تا با کمک بازرگانان مسلمان و تجارامین در این بنیاد استفاده کنیم تا شبکه‌ای که  تامین تا مصرف را در جهت تقویت اقتصاد و منافع ملی اولویت قرار دهد داشته باشیم.

وی افزود زمانی میتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم که شبکه امین از صدر تا ذیل به وجود بیاید، اگر همکاری ها صورت گیرد حتماً اتفاق خوبی  در کشور رقم خواهد خرد.

2

مجتبی شجاعی  رئیس کارگروه  نساجی و پوشاک  در دومین نشست این کارگروه درخصوص وضعیت پنبه بیان کرد: ما در کشور حدود 170 هزار تن نیازداریم، درشرایط امسال حدود ۷۰ هزار تن می‌توانیم کشت کنیم و حدود 100 هزار تن کمبود دارد.

وی افزود: ما باید شرایط کشور را در کشت پنبه به نحوی برسانیم که در گذشته بودیم و به راحتی پنبه به دست مصرف کننده برسد.

شجاعی در خصوص طرح جهش تولید و صادرات نساجی و پوشاک بیان کرد: جناب پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت از این طرح استقبال کرد و مقرر شد طرح توسعه صادرات نساجی و پوشاک پس از بررسی کارشناسی به سازمان توسعه تجارت ارائه شود.

1

در ادامه ابراهیم هزار جریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: پنبه جز کالاهای اساسی در وزارت جهاد کشاورزی است و مورد برنامه ریزی و حمایت است و طرحی در این خصوص نوشته شده که تا سال ۱۴۰۳  در کشت پنبه به خودکفایی  برسیم

وی افزود در این طرح در این سه سال قرار است  به 180 هزار تن  در کشت پنبه برسیم.

هزار جریبی بیان کرد: به جهت خشکسالی در سال ۱۴۰۱ به هدفی که در امسال داشتیم در کشت پنبه نرسیدیم  ولی برای این کار مصمم هستیم  به کمک این طرح ظرفیت در کشور  را بالا ببریم.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی اهداف طرح را این گونه بیان کرد: طرح پنبه جهاد کشاورزی  در سه پایه بنا شده است، نخست در جهت افزایش انگیزه و افزایش بهره‌وری عملکرد ها مورد توجه وزارتخانه است و طرح در مجلس تصویب شده وکمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

وی افزود : بخش دوم طرح  که بر مبنای مصوبه ها و قوانین و بخش نامه ها است بیشتر بر روی  حمایت از پنبه دانه ها کار شده  تا بتوانیم پنبه دانه را حمایت کنیم و بخش سوم طرح تکیه بر صنعت است که  به میدان بیایند و کمک ها را به این طرح بکنند تا بتوانیم به هدف 180 هزار تن برسد.

ابراهیم هزارجریبی بیان کرد: این طرح با مشورت صنایع نساجی و سایر دستگاه‌های مسئول در حال تدوین شدن است که با قدرت بیشتر اجرا شود.

4

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.