شناسه : 439
امروز جمعه 1393/01/22 - 21:30
نویسنده : مدیر فنی
کنگره ملی شهدای اصناف و بازار/ 42/ سردار نقدی:

تولید محتوای غنی و ایجاد برانگیختگی، رسالت‌های کنگره است/ روز بستن بازارهای اسلامی به روی کالاهای اروپا و آمریکاست/ سر تولیدکننده داد بزنید ولی باز هم کالای داخلی بخرید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تولید محتوای غنی و ایجاد برانگیختگی را رسالت‌های اساسی کنگره شهدا دانست و با اشاره به اینکه امروز زمان تحریم کالاهای اروپا و آمریکاست از اصناف خواست که ضمن انتقاد از تولیدکنندگان داخلی، کالاهای داخلی را بخرند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، سردار محمدرضا نقدی در نشست توجیهی کنگره ملی شهدای اصناف و بازار که بعد از ظهر چهارشنبه، 20 فروردین‌ماه، برگزار شد، اظهار داشت: ما استقلال و آزادیمان، در اهتزار بودن پرچم اسلام، عظمت و عزت ملت ایران در دنیا، پیشرفت‌ها در فناوری و قدرت دفاعی، شکست‌هایی که نصیب دشمن شده و سردرگمی دشمن را مدیون شهدا هستیم.

* مغناطیس شهدا بالاترین جاذبه را دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در جمع رؤسای اتاق‌های اصناف استان‌ها و مسئولان سازمان بسیج اصناف کشور سخن می‌گفت شهدا را ذخیره‌های بی‌پایان معارف ارزشمند تعالی‌بخش انسان دانست و گفت: شهدا گنجی هستند که هرقدر از معارف آن‌ها استخراج کنیم افزون می‌شود.

وی افزود: هرچه در این هزار و چندصد سال از حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) گفته شده باز بیشتر شده است.

سردار نقدی با بیان اینکه مغناطیس وجود شهدا بالاترین جاذبه را دارد اظهار داشت: امروز بزرگترین مجتمع بشری که در یک نقطه در یک روز انسان‌ها جمع‌شوند کربلاست در روز اربعین.

وی تأکید کرد: 15 میلیون انسان از سراسر دنیا در این روز در کربلا جمع می‌شوند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه این جمعیت فراوان در مکانی این اجتماع عظیم را شکل می‌دهند که احتمال کشته شدن هست، گفت: اگر بگویند در مسیر برج ایفل پاریس احتمال بمب‌گذاری هست، 5 درصد آن‌هایی که الآن می‌روند از آنجا بازدید می‌کنند هم نخواهند رفت.

* اصناف اولین شهدا را تقدیم انقلاب کرده‌اند

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج گفت: اصناف جمهوری اسلامی مفتخرند که در 15 خرداد و قبل از آن اولین شهدا را تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: اصناف مفتخرند که تا امروز بیش از 10 هزار شهید اصناف شناسایی شده‌اند و البته تعداد شهدای اصناف بیشتر از این‌هاست.

سردار نقدی در ادامه، ویژگی شهدای اصناف را این دانست که در عین وجود زمینه‌های تعلق به دنیا و داشتن کسب و کار پررونق، به سمت خطر می‌روند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این زمینه سید مجتبی هاشمی را مثال زد که در عین مرفه بودن همه چیز را رها می‌کند و جزو اولین رزمندگانی است که به جبهه می‌رود.

* ثواب کاسبی که مغازه را برای نماز تعطیل می‌کند در ترویج نماز از معلم دینی بیشتر است

سردار نقدی با بیان اینکه کاسبی که موقع نماز ظهر کرکره را پایین می‌کشد و یک برگه پشت شیشه می‌زند که موقع نماز تعطیل است، حقوق نمی‌گیرد که نماز را تبلیغ کند، گفت: این ثوابش در تبلیغ نماز از یک معلم دینی بسیار بیشتر است.

وی شهدای اصناف را الگوهای برجسته و درخشان شهدای ما دانست و گفت: حق مطلب این است که ما کنگره داشته باشیم و یاد این‌ها را بزرگ بداریم.

* تولید محتوای غنی و ایجاد برانگیختگی، رسالت‌های کنگره است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کنگره فقط یک اجلاس نیست، در برگزاری کنگره انجام شدن دو امر را لازم دانست.

سردار نقدی با اشاره به اینکه تولید محتوای غنی، یکی از این دو امر الزامی است و باید در کنگره، معارف شهدا استخراج و ماندگار شود، شعر، داستان، مستند، فیلم، نماهنگ و نمایش را برخی قالب‌های ماندگار کردن این معارف دانست.

وی دومین امر الزامی را ایجاد شور و برانگیختگی در جامعه مخاطب دانست و تأکید کرد: باید کاری کنیم در این سالی که به نام شهدای اصناف است همه اصناف با شهدا انس بگیرند و عطر شهدای اصناف در همه مغازه‌ها بیاید.

* باید حرف‌های شهدا را در کنگره زد/ اولین حرف شهدا ایستادگی است

سردار نقدی افزود: هرچه اخلاص در این کار باشد شهدا بهتر خودشان را نشان می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر شهدا امروز بودند حرف‌هایی داشتند که باید این حرف‌ها را در کنگره زد، اولین حرف شهدا را ایستادگی دانست.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز آشفته و پریشان است، استکبار را در اوکراین، آمریکای لاتین، شرق آسیا، افغانستان و جاهای دیگر گرفتار خواند.

* شهدا می‌گویند ما دشمن را سردرگم کردیم شما کار را تمام کنید

سردار نقدی با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا به عنوان سند پریشان‌گویی استکبار، دفاع از آزادی همجنس‌بازی و اعتراض به اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را نشان سردرگمی دشمن دانست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: شهدا می‌گویند ما شما را به اینجا رسانده‌ایم که این‌ها را سردرگم کرده‌ایم؛ کار را تمام کنید.

وی سند دیگر گیج شدن دشمن را این دانست که اتحادیه اروپا در بیانیه‌اش دولتی را که امروز دارد با این‌ها نرمش نشان می‌دهد و می‌گوید بیاییم با این‌ها مدارا کنیم، متهم می‌کند که شما غیرقانونی هستید و اصلاً انتخاباتتان غیرقانونی بوده است.

* الآن وقتی است که بازارهای اسلامی را باید روی کالاهای اروپا و آمریکا ببندیم

سردار نقدی با اشاره به آشفتگی دشمن افزود: الآن وقتی است که ما باید این‌ها را تحریم کنیم. الآن وقتی است که بازارهای اسلامی را باید روی کالاهای اروپا و آمریکا ببندیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید با بازار کشورهای اسلامی دستمان را یکی کنیم و بازارها را بر روی دشمن ببندیم تأکید کرد: دشمن در آستانه ورشکستگی است.

* سر تولیدکننده داد بزنید ولی باز هم کالای داخلی را بخرید

سردار نقدی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی، به پیشنهاد خود برای استان خوزستان در زمینه ایجاد بازار محلی و ترویج محصولات محلی این استان در اردوهای راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: گفتیم شیرینی محلی هم در خرمشهر ندارید؟ بیایید همان را رایج کنید.

وی با بیان اینکه یک نفر بانی شد و سمبوسه خرمایی درست کرد افزود: وقتی رفتیم بازدید دیدیم 20 نفر زن و مرد دارند کار می‌کنند. گفتند ما شب و روز داریم کار می‌کنیم اما به بازار نمی‌رسیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه اصناف در ترویج کالاهای داخلی نقش دارند گفت: ممکن است نسبت به کیفیت کالاها انتقاد داشته باشید. من به شما حق می‌دهم.

وی در ادامه تصریح کرد: سر تولیدکننده داد بزنید ولی باز هم کالای داخلی را بخرید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به اصناف گفت: غیرت تولیدکننده را برانگیزید که برود کالای بهتری تولید کند.

* اصناف به گونه‌ای عمل کنند که سود مناسبی به تولیدکننده برسد

سردار نقدی در عین حال از اصناف خواست به گونه‌ای عمل کنند که به تولیدکننده سود مناسبی برسد.

وی صحبت از رونق تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی را برای کنگره شهدا نسبت به صحبت از سنگر و خاکریز امروزی‌تر دانست و تأکید کرد اگر می‌خواهیم حرف شهدا را بزنیم باید برویم روی این مسائل راجع به شهدا صحبت کنیم.

* مسئولان بسیج اصناف در فرهنگسازی مبارزه با شبکه‌های ماهواره‌ای وارد شوند

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به شعار سال 93 و نقش بازار در فرهنگسازی، ترویج سبک زندگی غربی توسط ماهواره‌ها را تهدید بزرگ فرهنگی دانست.

وی به عنوان نمونه به شیطنت غربی‌ها در یکی از شبکه‌های آموزش آشپزی اشاره کرد که تمرکز آن بر ترویج مشروبات الکی و گوشت خوک است.

سردار نقدی با اشاره به تهاجم فرهنگی رسانه‌های بیگانه در ترویج سبک زندگی غربی گفت: الآن این خمپاره‌ها دارد در خانه ما، مدرسه ما و دانشگاه ما به زمین می‌خورد اما صدایش را نمی‌شنویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از مسئولان بسیج اصناف خواست در فرهنگسازی مبارزه با شبکه‌های ماهواره‌ای وارد شوند.

* اصناف از واحدهای تولیدی کوچک حمایت کنند

وی در ادامه با بیان اینکه نظام ما مردمی است، گفت آقا در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، در پیام نوروزی، در دیدار با مسئولان اقتصادی، همه‌جا بر حضور مردم در صحنه اشاره کرده‌اند.

سردار نقدی عزم ملی را مساوی با بسیج دانست و گفت: عزم ملی یعنی همه بیایند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج نزدیک به 16 هزار واحد تولیدی کوچک در سال 92 راه انداخته است اما این‌ها با مشکل بازار مواجه‌اند، از اصناف خواست از واحدهای تولیدی کوچک حمایت کنند.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا ما در سال 300 هزار تن کره وارد می‌کنیم، گفت: ماهواره به فضا فرستادیم، اتم را هم شکافتیم، کره درست کردن این‌قدر سخت است؟

* باید بازارمان را با صادرات آشنا کنیم

سردار نقدی با بیان اینکه بازار ما در طول سالیان در رژیم گذشته به گونه‌ای بوده که با واردات آشناست تأکید کرد: بیاییم بازارمان را با صادرات آشنا کنیم.

وی در پایان خطاب به اصناف گفت: ما خادم شماییم و مثل سربازی کوچک دنبال این کارها را می‌گیریم. منتها همه ما باید به خدا توکل کنیم و ان‌شاء‌الله خدا کمک کند که بر مشکلات فائق بیاییم.

سردار نقدی اقتصاد را سنگر آخری دانست که اگر فتح شود دشمن نابود خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.