شناسه : 878
امروز جمعه 1393/03/23 - 22:50
نویسنده : مدیر فنی

نقش برجسته رانندگان در عملیات بیت‌المقدس 2 / عزاداری پرشور مردم دمشق در 14 خرداد 68/ تنها رزمنده‌ای که در غسل جنازه مطهر امام حضور داشت کیست؟

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در یادواره کشوری 700 شهید حمل و نقل از نقش رانندگان در دوران دفاع مقدس و همچنین حال و هوای ایام رحلت حضرت امام (ره) گفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، سردار علی فضلی پیش از ظهر روز پنجشنبه در یادواره کشوری 700 شهید حمل و نقل در ارومیه با اشاره به اینکه در سال‌های دفاع مقدس، مردم استان آذربایجان غربی به‌شایستگی ادای دین و وظیفه کردند اظهار داشت: امروز هم فرزندان عزیز و دلبند این امت در سایه اطاعت از ولی و نایب امام زمان (عج) توفیق این را یافته‌اند که شجاعانه با عقب راندن گروهک‌های ضد انقلاب به‌ویژه پژاک از مرزهای این دیار پاسداری کنند.

* اگر حمایت‌های پشت جبهه نبود بی‌شک توفیقات ما کمتر بود

جانشین سازمان بسیج مستضعفینپس از اشاره به عملیات مشترک ارتش، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در عملیات والفجر 2 گفت: شهدای عزیزی تقدیم شدند تا امروز ما در جزیره امن جمهوری اسلامی ایران، توفیق برگزاری یادواره آن شهیدان و فراهم کردن مقدمات کنگره آن شهیدان را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اقشار و اصناف هریک به سهم خودشان نقش جدی در دفاع مقدس داشتند، ادامه داد: تصور این است که کسی که در خط مقدم می‌جنگد سهم بیشتری دارد اما واقعاً این‌طور نبود. اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها در پشت خط مقدم انجام نمی‌شد بی‌شک توفیقات ما کمتر بود.

* نقش صنف حمل و نقل جزو برجسته‌ترین قطعه‌های مقدمات عملیات بیت‌المقدس 2 است

سردار فضلی درباره نقش صنف حمل و نقل در دفاع مقدس گفت: هر وقت بچه‌ها قله‌ای را تصرف می‌کردند بلافاصله عزیزان حمل و نقل نیروها و امکانات و مایحتاج خط مقدم را به آنجا ارسال می‌کردند.

وی با توصیف فضای عملیات بیت‌المقدس 2 افزود: نقش عزیزان ما در حمل و نقل و جابجایی نیروها و تدارکات و پشتیبانی آن‌ها جزو برجسته‌ترین قطعه‌های مقدمات این عملیات است.

* هیچ‌کدام از رانندگان در ستون‌کشی مخفیانه 11 گردان، سر سوزنی تخطی نکرد

سردار فضلی با اشاره به اینکه در آن عملیات نمی‌شد حمل و نقل نیرو در فاصله طولانی اردوگاه قائم تا اردوگاه انصارالامام در ماووت را به صورت آشکار انجام داد گفت: در پوشش ساخت و ساز جاده اجازه داشتیم با کمپرسی به آنجا رفت و آمد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به بهترین وجه ممکن این ستون‌کشی ما با 11 گردان انجام شد و بیشترین نقش اداره عملیات را رانندگان عهده‌دار بودند.

سردار فضلی ادامه داد: من به آن‌ها عرض کردم شما فکر نکنید تنها یک راننده خودرو هستید، شما باید تصور کنید که جایگاه فرمانده لشگر را بر عهده دارید.

وی اظهار داشت: کوچکترین تخطی عامل لو رفتن ستون‌کشی ما می‌شد امااز همه جزئیاتی که برای رانندگان پیش‌بینی کرده بودیم سر سوزنی تخطی از راننده‌ای مشاهده نکردیم.

* رانندگان در 24 ساعت 35 صفحه کلاچ عوض کردند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین پس از شرح مختصر عملیات بیت‌المقدس 2 و چگونگی پیروزی در آن عملیات و اینکه پس از 16 روز لشگر قدس گیلان، مسئولیت را به عهده گرفتند اظهار داشت: ما تصمیم گرفتیم که پشتیبانی و تدارک رزمندگان را از ارتفاعات گِردرَش انجام بدهیم.ما حداکثر 24 ساعت از آن مسیر بهره بردیم. در این 24 ساعت فقط رانندگان ما در این مسیر گِردرَش 35 صفحه کلاچ عوض کردند. رانندگان عزیز ما در نهایت صبوری، تلاش و فداکاری می‌کردند.

* سخت‌ترین لحظه عمر سردار فضلی چه لحظه‌ای بود؟

سردار فضلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه روز رحلت امام (ره) با تعدادی از فرماندهان سپاه در لبنان و سوریه حضور داشته‌اند گفت: جزو سخت‌ترین لحظات عمرم آن لحظه‌ای بود که خبر رحلت امام (ره) را در دمشق شنیدیم.

* عزاداری پرشور مردم دمشق در روز رحلت امام (ره)

وی با بیان اینکه فرماندهان حاضر پس از شنیدن خبر رحلت امام به حرم حضرت زینب (س) پناه آوردند و آنجا عقده دل گشودند، به حضور آحاد مردم سوریه در زینبیه و عزاداری آن‌ها برای امام (ره) اشاره کرد و افزود: در سرتاسر شهر دمشق، عزیزان سوری چراغ‌های خودروهایشان را به نشانه عزا روشن کرده بودند، بر بیشتر بام‌های خانه‌ها پرچم‌های مشکی برافراشته بودند و صدای قرآن از خانه‌ها و خودروها مستمراً به گوش می‌رسید.

* سوری‌ها با الگوبرداری از مردم ایران صحنه را برگرداندند

سردار فضلی خاطرنشان کرد: سوری‌ها در استقامت و پایداری‌شان در سه سال گذشته باالگوی مردم ایران در دفاع مقدس توانستند با به میدان آمدن مردم و بسیج، صحنه را برگردانند تا امروز شاهد این باشیم که انتخابات ارزشمندی در سوریه رقم بخورد.

* آرام‌ترین لحظه عمرم همان جایی است که ساعتی قبل سخت‌ترین لحظه عمرم را سپری کرده بودم

وی با بیان اینکه ساعت 8 شام رحلت در نهایت دغدغه و نگرانی و اضطراب خبر رسید که خبرگان رهبری، مقام معظم رهبری را به جانشینی امام (ره) انتخاب کرده‌اند گفت: آرام‌ترین لحظه عمرم همان جایی است که ساعتی قبل سخت‌ترین لحظه عمرم را سپری کرده بودم.

* تنها رزمنده‌ای که در غسل جنازه مطهر امام (ره) حضور داشت کیست؟

سردار فضلی از قول محمد تیموری، راننده بسیجی اهل جماران و همسایه امام (ره)، نقلکرد: برای عرض تعزیت به بیت امام رفته بودیم. لحظه‌ای رسید که می‌خواستند جنازه امام را غسل بدهند. عذر همه را خواستند.

وی با اشاره به اینکه محمد تیموری با حاج احمد آقا آشنایی داشته از قول تیموری ادامه داد: من دیدم جفاست هیچ رزمنده‌ای در شستن جنازه مطهر امام حضور نداشته باشد. رفتم در یک زیرپله خودم را پنهان کردم. مابقی را که بیرون کردند رفتم ظرف آبی را دست گرفتم و آمدم. حاج احمد آقا تا آمدند اعتراض کنند گفتم نمی‌شود در شستن جنازه امام، نیابتاً یک رزمنده حضور نداشته باشد. حاج احمد آقا هم گفتند اشکالی ندارد؛ شما بمان.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه محمد تیموری از جنس 700 شهید حمل و نقل توفیق پیدا کرد به‌نمایندگی از رزمندگان در شستشوی جنازه مطهر امام حضور پیدا کند گفت: نیت‌ها مهم است. این شهدای عزیز حمل و نقل با نیت قربة الی الله بارها و بارها به میدان خطر آمدند تا بتوانند نیازمندی رزمنده‌ها را به آن‌ها منتقل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.