شناسه : 72866
امروز شنبه 1403/01/04 - 14:04
نویسنده : admin asnaf
دکتر حسن پور در نشست استاندار یزد با فعالان اقتصادی:

توجه به بازارهای منطقه ای و جهانی یکی از راهکارهای جهش تولید است

مسئول سازمان بسیج اصناف گفت: توجه به بازارهای منطقه ای و جهانی یکی از راهکارهای جهش تولید است اعم از تولیدات کارخانجات بزرگ و متوسط و تولیدات واحدهای کوچک و خرد و خانگی و این نیاز به برنامه ریزی دقیق و اجرای آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در نشست استاندار یزد با فعالان اقتصادی گفت: تولید ثروت در مکتب اسلام عبادت محسوب می‌شود همانگونه که حضرت خدیجه کبری در تجارت و تولید ثروت، الگوی کامل برای همه فعالان اقتصادی است و نقش پیامبر اعظم قبل از بعثت در این تولید ثروت بر کسی پوشیده نیست و در این مسیر بود که لقب "محمد امین" در تمام سرزمین حجاز و شامات بر سینه برترین خلق خداوند نقش بست.

وی با بیان اینکه باید در اقتصاد کشور این الگو بکارگرفته شود و برای تحقق شعار سال به این شیوه متوسل شد گفت:رکن اصلی اجرای فرمان سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" توجه به بازار رسانی محصولات و تولیدات داخلی است وگرنه جهش در تولید اتفاق نخواهد افتاد.

حسن‌پور افزود: توجه به بازارهای منطقه ای و جهانی یکی از راهکارهای جهش تولید است اعم از تولیدات کارخانجات بزرگ و متوسط و تولیدات واحدهای کوچک و خرد و خانگی و این نیاز به برنامه ریزی دقیق و اجرای آن است.

وی ادامه داد: از طرفی مشارکت و حضور آحاد مردم در عرصه تولید باید به معنای واقعی رقم بخورد به صورتی که تولید در بخشهای کوچک جهش یابد و اقتصاد، مردم سالار شود.

وی افزود: به منظور تحقق فرمان سال برنامه ای با عنوان "توانمند سازی واحدهای تولیدی در امر صادرات" پیش بینی شده و واحدهای تولیدی صنفی و خانگی در اولویت برنامه های سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی است.

حسن‌پور گفت: به همین منظور شناسایی، آموزش، استاندارد سازی محصولات، شبکه سازی و ایجاد نشان تجاری مشترک با مشارکت فعالان مردمی با کمک اتاقها و اتحادیه ها انجام خواهد پذیرفت و بستر صادرات محصولات توسط تجار امین در تعامل با بسیج تجار و فعالان اقتصادی و اتاقهای بازرگانی فراهم خواهد شد.

حسن پور گفت: هدف اول ما بازارهای کشورهای همسایه با ۶۰۰ میلیون جمعیت است و تا کنون بخشی از این بازار بویژه در کشور عراق ، سوریه و روسیه شناسایی شده است.در این برنامه نقش دولت در حمایت واقعی از تولید ضروری است و دستیاران مردمی سازی دولت در استانها میتوانند بازوان خوبی برای اجرا باشند.

عضو هیات عالی نظارت بر سازمانها صنفی گفت: برخی سیاست های بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ از جمله عدم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی با رشد تولید مغایرت داشت و برخی نیز مثل موضوع رفع تعهد ارزی نیاز به اصلاح جدی دارد، همچنین کنترل قیمت ارز مهم ترین وظیفه ای است که بعهده بانک مرکزی است.

وی در پایان خطاب به مسولین دولتی و فعالان اقتصادی گفت: اقتصاد نیاز مبرم به پیوست فرهنگی دارد و در صورت غفلت از این موضوع حیاتی که به مثابه هوا برای تنفس است، شاهد تخریب فرهنگ اسلامی و انقلابی خواهیم بود و جبران آن بسیار سخت و یا غیر ممکن خواهد بود.

2

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.