شناسه : 72830
امروز یکشنبه 1402/07/16 - 07:21
نویسنده : mohammad rezaeian

سفر دکتر حسن پور به کردستان

دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف؛بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در سفر به کردستان با نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین بازاریان استان کردستان دیدار داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف؛بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در سفر به کردستان با نماینده ولی فقیه در استان  و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین بازاریان استان کردستان دیدار داشت.

در این دیدارسرهنگ کاوه رییس سازمان بسیج اصناف استان، درویش مسئول بسیج اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند.

دیدار دکتر حسن پور با حجه الاسلام والمسلمین پور ذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

در این دیدار دکتر حسن پور برنامه های بسیج اصناف در عرصه آموزشهای فقه و اخلاق و رفع موانع اقتصادی را تشریح نمود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  تقویت بسیج اصناف را ضروری خواند و ارتباط با بزرگان و متنفذین بازار را مهم دانست.

وی بر گسترش آموزشهای فقه واخلاق و رفع دغدغه های اصناف بویژه مالیات تاکید نمود.

در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، جناب سرهنگ کاوه رییس سازمان بسیج اصناف استان، درویش مسول بسیج اتاق بازرگانی ایران و رییس اتاق اصناف سنندج حضور داشتند.

 

کردستان

شناسایی و توانمندسازی واحدهای تولیدی ضروری است
رئیس بسیج اصناف کشور بیان کرد: شناسایی و توانمند سازی واحدهای تولیدی و سوق دادن آنها به بحث صادرات محور ضروری است.
غلامرضا حسن‌پور در دیدار با مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار داشت: شناسایی و پالایش توانمندی‌های بازار در امر توسعه و اشتغال زایی ضروری است.
وی افزود: کمک به رونق اقتصاد و کسب و کار کمک به اشتغال به ویژه در فعالیت‌های اقتصادی خرد و خانوادگی توجه به صادرات با اولویت بازارهای کشورهای همسایه و همچنین محرومیت زدایی از طریق فعالیت گروه‌های جهان است که به لطف الهی موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم.
رئیس بسیج اصناف کشور بیان کرد: تولید مانع زدایی و پشتیبانی‌ها یک فرمان از سوی رهبر است که همه بسیجیان موظف به عمل به آن هستند.

حسن پور بر افزایش کارگاه‌ها و تولیدهای  خانوادگی تاکید کرد و یادآور شد: با کمک سرمایه‌های کوچک و بزرگ باید موانع را شناسایی کرد و به یکپارچه سازی این واحدها بپردازیم.
وی با اشاره به این مطلب که راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل هدف اصلی مانع زدایی در تولید است، ادامه داد: ما به افزایش ظرفیت مجموعه‌های تولیدی کمک خواهیم کرد.
رئیس بسیج اصناف کشور در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از مردم فهمیده کردستان گفت: خوشبختانه در اتفاقات اخیر با صبر رهبر و روشنگری‌های صورت گرفته حجم‌های دشمن در سراسر کشور به خصوص کردستان باطل شد و این نشان از همدلی و اتحاد بازار و حکومت است.
 

کردستان

صادرات صنایع محور از برنامه‌های اولویت‌دار است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان توسعه صادرات صنایع محور را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و گفت: توسعه بازار صادرات محور هم در اشتغال و هم در بحث اقتصاد استان تاثیر گذار انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی و حمایت‌های همه جانبه شاهد تحقق این امر در کردستان باشیم.
بختیار خلیقی در دیدار با رئیس اصناف کشور اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و فلسفه وجودی وزارت صمت که همان تولید صادرات محور است به این حوزه به صورت جد ورود پیدا کرده‌ایم.
وی افزود: واحدهای تولیدی باید با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته نگاهی به کشورهای هدف داشته و بازار صادرات خود را به دست بیاورند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۹۹۶ واحد صنعتی در استان کردستان وجود داشته که از این تعداد ۶۵۸ واحد فعال ۱۶۵ واحد غیر فعال و مابقی به صورت نیمه فعال فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
خلیقی با اشاره به اینکه در حوزه معادن نیز ۳۵۵ واحد معدنی در استان وجود دارد که ۲۰۲ واحد آن فعال و ۷ واحد در حال تجهیز و بقیه هم غیر فعال است، یادآور شد: همچنین در حال حاضر ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۵ اتحادیه صنفی در کردستان به مردم خدمات ارائه می دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: خوشبختانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در راستای تحقق شعار سال گام‌های جدی را برداشته و ده هزار و ۵۰۰ نفر شغل را ایجاد کرده  و با توجه به برنامه عملیاتی و هدف کمی که از پیش تعیین شده نیز  ۱۳ واحد راکد در استان فعال‌سازی شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان این مطلب که با فعال سازی این ۱۳ واحد راکد خوشبختانه بستر اشتغال زایی ۲۸۰۰ نفر فراهم شده گفت: همچنین در زمینه کمک به واحدهای تولیدی خرد و متوسط تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت شده است.
خلیقی اظهار داشت: در سال گذشته به عنوان دستگاه اجرایی استان بیش از ۱۰۰ درصد بحث اشتغال زایی در سامانه اشتغال زایی داشتیم و این امر نشان از توجه به بحث اشتغال و تولید استان دارد.

کردستان

وی در ادامه  با رییس سازمان صمت استان، معاونین وی و رییس اتاق اصناف سنندج دیدار وگفتگو کرد.

کردستان


بازدید دکتر حسن پور از تولیدی لباس ورزشی در شهر سنندج

این تولیدی لباس ورزشی که با مدیریت آقای فتاحی اداره میشود، انواع لباس ورزشی را تولید و به بازارهای داخلی و اقلیم کردستان عراق روانه میکند.

در گروه تولیدی پوشاک ورزشی مهر حدود ۸۰ نفر مشغول به کار هستند و ان شالله در آینده به افزون خط چاپ و تولید پارچه تریکو تا ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

مقرر شد جهت خرید ماشین آلات و رفع موانع  صادراتی به این واحد تولیدی کمک شود.

کردستان

حضور دکتر حسن پور در بازار سنندج

رییس سازمان بسیج اصناف وبازاریان کشور با حضور در بازار سنندج از نزدیک با کسبه محترم گفتگو کرد و پای درد دل بازاریان و فعالان اقتصادی نشست.

برداشتن موانع صادراتی از مهم ترین درخواستهای بازاریان بویژه در صنعت فرش دستی بود و اصلاح نظام مالیاتی دغدغه دیگر کسبه بود.

مقرر شد برای رفع موانع صادراتی جلسه در تهران با مسولین مربوطه ترتیب داده شود.

بازار سنندج بازاری با نشاط و پور رونق است و کسبه در آرامش کامل به کسب وکار مشغولند.

ادامه تصاویر/
 

کردکردستان

اهدای یک اثر هنری توسط نماینده ولی فقیه در استان کردستان به دکتر حسن پور

این اثر هنری که از صنایع دستی استان محسوب میشود توسط بانوان هنرمند کردستانی خلق شده است.

 

کردستانکردستان

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.