شناسه : 72828
امروز دوشنبه 1402/07/10 - 09:53
نویسنده : mohammad rezaeian
در جمع روسای اتحادیه‌ها، اصناف و فعالان اقتصادی تربت حیدریه؛

اصناف و بازاریان، افسران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

رئیس سازمان بسیج و اصناف کشور گفت: امروز هم اصناف و بازاریان، افسران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند وباید مراقبت و تلاش کنند تا دراین جنگ مانند گذشته سرافراز در بیایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در جمع روسای اتحادیه‌ها، اصناف و فعالان اقتصادی تربت حیدریه اظهار کرد:دفاع مقدس را با افتخار پشت سر گذاشتیم واصناف وبازاریان در این دوران علاوه بر حضور در جبهه ها با پشتیبانی از هشت سال جنگ تحمیلی سرافراز شدند.

وی گفت: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب جنگ اقتصادی را شروع کرد اما امروز می‌بینیم نتیجه این حنگ و تحریم‌ها و محاصره اقتصادی آن می‌شود که سومین ماهواره بر کشور در مدار زمین قرار می‌گیرد. 

حسن پور با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی اصناف و بازاریان مانند دوران دفاع مقدس در خط مقدم هستند، افزود: سپاه و بسیج مصونیت از فعالیت اقتصادی است اما برنامه متعدد دارد وبه عنوان مثال در شرایطی که در سال ۹۸ مشکل ماسک داشتیم از گروه های جهادی وخیاطان وبسیجیان دعوت به همکاری کردیم که روزانه ۱۷ هزار ماسک تولید شد و در این مدت هیچ گونه کمبود ماسک نداشتیم.

رئیس سازمان بسیج واصناف کشور گفت: اصناف وبازاریان، ظرفیت مطلق ومناسبی در مناطق مختلف کشور دارند و بازار نقش اساسی در حوزه های مختلف دارد ، لذا بسیج تجار و اتحادیه بین المللی تجار راه اندازی شده وکشورهای سوریه وعراق ومحور مقاومت در اولویت قرار گرفتند.

 وی تاکید کرد: این بدان معنا است که ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت در بازار منطقه غرب آسیا بهترین فرصت و ظرفیت برای فعالیت اقتصادی بازاریان و صنعتگران ایرانی را فراهم کرده است 

در ادامه جلسه امیر سلیمان پور ، رئیس سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی با بیان اینکه طی دوسال گذشته ۳۵۹ واحد راکد به چرخه تولید استان بازگشتند افزود :دراین مدت خراسان رضوی با ۱۰۶ هزار اشتغال خالص رتبه نخست اشتغال در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۲۶۹ درصد زمین های شهرک صنعتی رشد داشته و۲۸ هکتار از زمین های شهرک صنعتی خلع ید شده وبه دست تولید کنندگان واقعی رسیده است. 

وی همچنین گفت: ۲ هزار و ۱۱۰ مصوبه صادر و۸۷ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده ودرعین حال علیرغم میل باطنی در کشور برق حوزه صنعت قطع شده که دو پست ۴۰۰ مگاواتی در استان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان بسیج واصناف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شرایطی که درسالیان قبل ۱۲ میلیون تن گندم برای کشور نیاز داشتیم ۷ ونیم تن آن وارداتی بود که طی این مدت با تشویق وترغیب کشاورزان از ۱۲زمیلیون تن گندم مورد نیاز ، ۱۰ میلیون و۲۰۰ هزار تن توسط کشاورزان تحویل سیلوها شده ودر آستانه مرز خودکفایی هستیم. 

وی گفت : پرونده ستاد تسهیل در استان را به صفر رساندیم وهیچ پرونده ای پشت درب ستاد تسهیل وجود ندارد وتمام مدیران اقتصادی را به شهرستان ها بردیم وظرف ۲۰ آینده تمام تیم اقتصادی استان به شهرستان تربت‌حیدریه سفر می‌کنند، لذا فعالان اقتصادی مشکلات را اعم از مشکلات بانکی وحوزه صنعت ومعدن تا بروکراسی های اداری را رصد واحصا کنند.

سلیمان پور تاکید کرد: گاهی مدیرانی که دغدغه مردم را ندارند و در فعالیت ها خلل ایجاد می‌کنند لذا طبق تاکید استاندار با هیچ مدیر غیر تحولی که نتواند در منطقه خود تحول ایجاد کند تعارف نداریم چراکه مردم استان و شهرستان باید اقتصاد رل لمس کنند.

وی در پایان افزود: مردم برای لمس رونق تولید از برگزاری جلسات دیگر خسته شدند و می‌خواهند این تولید ومهار تورم را درسفر معیشتی خود ببینند.

پایان پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.