شناسه : 72824
امروز پنجشنبه 1402/06/30 - 12:57
نویسنده : mohammad rezaeian
غلامرضا حسن پور:

كلید حل مشكلات اقتصادی كشور مردمی سازی اقتصاد است

رئیس بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی بیان کرد: همچنان که رهبری فرمودند ام المصائب ما اقتصاد دولتی است و تا کارها به دست مردم سپرده نشود مشکلات حل نمی‌شود و این مردمی سازی با کمک اصناف ممکن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،دکتر غلامرضا حسن پور، رئیس بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی نیز طی سخنانی در این نشست با تاکید بر نقش بسیج در دفاع مقدس، جنگ اقتصادی و فتنه ها اظهار کرد:  امروز تفاهم‌نامه بسیج و وزارت اقتصاد نیز منعقد شد؛ سازمان بسیج رویکرد تخصصی دارد و انتظار می‌رود حاصل این همکاری‌ها تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در تمام حوزه‌های بانکداری اسلامی، تغییر نظام وارداتی کشور، نظام مالیاتی کشور، بیمه، گمرکات و اموال تملیکی باشد و از مرکز بسیج وزارت اقتصاد می‌خواهیم در این زمینه ها کمک کند.
وی با اشاره به  تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت اقتصاد و سازمان بسیج مستضعفین منعقد شد، گفت: ابعاد همکاری بین وزارت اقتصاد و سازمان بسیج مشخص شده است و یکی از محورها تخصصی شدن همکاری با دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد است که انشالله شکل اجرایی به خود بگیرد و بتوانیم خروجی متناسب با شرح وظایف وزارت اقتصاد داشته باشیم.

وی یادآوری کرد: همچنان که رهبری فرمودند ام المصائب ما اقتصاد دولتی است و تا کارها به دست مردم سپرده نشود مشکلات حل نمی‌شود و این مردمی سازی با کمک اصناف ممکن است.

سرمایه اجتماعی باعث قوام حکومت ها است و سه شاخصه مشارکت، اعتماد و انسجام دارد

عابدی نژاد، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد نیز طی سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جایگاه بسیج در تفکر حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب تأکید کرد: امام (ره) با سرمایه اجتماعی بسیج، انقلاب را حفظ کرد. سرمایه اجتماعی باعث قوام حکومت ها است و سه شاخصه مشارکت، اعتماد و انسجام دارد؛ امام باعث شد مردم در عرصه‌های مخالف حضور یابند.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت اقتصادی و اجتماعی بسیج و برنامه ریزی برای این مشارکت یادآور شد: برنامه هایی که مورد حمایت وزارتخانه است باید با سه ویژگی توجه به مصلحت مخاطب بر اساس اسناد بالا دستی، نیاز مخاطب با توجه به‌ نظر کارشناسان و میل مخاطب تنظیم شود.

صادقیان کیا: زرگترین افتخار زندگی خود را خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست
در ادامه حمید رضا صادقیان کیا نیز در این جلسه از حمایت های معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه و رئیس بسیج اصناف در طی دوران تصدی مسئولیت بسیج وزارت اقتصاد  تشکر نمود و از همکاری و مشارکت متعهدانه بسیجیان وزارت اقتصاد در این دوران تقدیر کرد و زرگترین افتخار زندگی خود را خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.


 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.