شناسه : 72739
امروز چهارشنبه 1401/11/26 - 14:47
نویسنده : mohammad rezaeian
حسن‌پور مطرح کرد؛

درخواست کمک سفارت سوریه از بسیج اصناف/ پس از اشباع نیاز‌ها در خوی، به سراغ زلزله‌زدگان سوری رفتیم

مسئول سازمان بسیج اصناف با اشاره به محموله کمک‌های اصناف و بازاریان سراسر کشور برای ارسال به زلزله‌زدگان سوریه، گفت: سفارت سوریه از ما درخواست داشت و با توجه به اشباع نیاز‌ها در خوی، به سراغ کمک به سوریه رفتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن‌پور مسئول سازمان بسیج اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به کمک‌رسانی بسیج اصناف به زلزله‌زدگان خوی و همچنین آسیب‌دیدگان زلزله سوریه اظهار کرد: یکی از کار‌هایی که مجمع بسیج اصناف اقتصادی در شرح وظایف خود دارد، کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله است. با اتفاقی که در خوی رخ داد، به صورت خودجوش همه ظرفیت‌ها مثل اتاق اصناف شهرستان‌ها فعال شدند و می توان گفت که کار کمک رسانی به زلزله‌زدگان خوی، به صورت خودجوش در کشور توسط بسیجیان صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه در زلزله خوی، استان‌های مختلف به کمک رسانی مشغول شدند ادامه داد: مثلا استان‌های مجاور مناطق زلزله‌زده یعنی زنجان، آذربایجان غربی، استان فارس، تهران، چهارمحال و بختیاری و به نوعی کل کشور بسیج شدند و توانستند مشکلات مردم خوی را با رساندن لوازم ضروری تا حد زیادی مرتفع کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف اضافه کرد: یکی از کسبه محترم که تالار عروسی داشت، آن را تبدیل به یک کمپ برای اسکان زلزله‌زدگان کرد و در واحد صنفی خود، خدمات کاملی از جمله اسکان، غذای گرم، آرایشگاه و حتی کلاس های مدرسه برای زلزله زدگان فراهم کرد.

حسن پور گفت: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال مبلغی بود که بسیج اصناف و فعالان اقتصادی به زلزله‌زدگان خوی کمک کردند و همچنین گروه جهادی تخصصی-فنی بسیج اصناف جهت تعمیرات و کار‌هایی نظیر جوشکاری و بازسازی ساختمان به خوی اعزام خواهند شد. 

وی با بیان اینکه چند روز پیش، بسیج شهرستان خوی به ما اعلام کرد که نیازی به اقلام ضروری وجود ندارد و انبار‌های خوی از کمک‌های مردمی اشباع شده است. 

مسئول سازمان بسیج اصناف با اشاره به کمک‌های بسیج اصناف به مردم سوریه، گفت: محموله کمک‌ها، نزدیک به ۵ کامیون هستند که در قالب ۲ محموله ترانزیتی صبح امروز از ساعت ۱۱ به سوریه ارسال شدند. حسن پور گفت: سفارت سوریه از ما درخواست داشت و با توجه به اشباع نیاز‌ها در خوی، به سراغ کمک به سوریه رفتیم.  

وی به تشریح اقلام بسته های کمکی بسیج اصناف به زلزله زدگان خوی پرداخت و گفت: این محموله‌ها اقلام متفاوتی دارند، از جمله دارو‌های ضروری و مورد نیاز نظیر پتو، لباس گرم، کنسرو جات و لوازم بهداشتی.

مسئول سازمان بسیج اصناف افزود: مجموعه بسیج اتاق بازرگانی راه انداختیم که تجار و فعالان اقتصادی با کار‌های تجاری و بین المللی با سوریه در ارتباط اند و سفارت سوریه از بسیج فعالان اقتصادی درخواست کرد که این کار را انجام دهد.

حسن پور تصریح کرد: در آینده یک محموله پوشاک برای کودک تا بزرگسال که توسط یکی از بازاریان تهران برای مردم سوریه خریداری شده، تحویل سفارت سوریه میشود. 

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.