شناسه : 72330
امروز شنبه 1400/07/24 - 10:27
نویسنده : mohammad rezaeian
با حضور جانشین محترم سازمان بسیج اصناف کشور؛

دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی در همدان راه اندازی شد

مهندس حیدری جانشین سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در نشست راه اندازی دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان همدان، بر بی‌اثر نمودن تحریم‌های اقتصادی به عنوان افق دید بسیج در اتاق بازرگانی تاکید کرد و افزود: بی‌اثر کردن تحریم ها ی اقتصادی سایر تحریمها را نیز عملاً ملغی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور:مهندس حیدری جانشین سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در نشست راه اندازی دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان همدان، بر بی‌اثر نمودن تحریم‌های اقتصادی به عنوان افق دید بسیج در اتاق بازرگانی تاکید کرد و افزود: بی‌اثر کردن تحریم ها ی اقتصادی سایر تحریمها را نیز عملاً ملغی خواهد کرد.


راهبرد اقتصادی نظام بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب،دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه‌ی وظایف دولت نیست، و دقیقا تمرکز بسیج تجار و فعالان اقتصادی بر علمداری بخش هایی از اقتصاد است که باید دولت از آن حوزه ها دست بکشد و کار را به اهلش بسپارد و نقش نظارتی خود را تقویت کند.


حصول به این بند از بیانیه گام دوم انقلاب در بخش اقتصادی، امروز نیاز جدی به تغییر مدیران در لایه هایی است که باور به توان داخلی فعالان اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی ندارند.


طرح بسیج اصناف در خصوص کمک به دولت در امور اقتصادی- معیشتی مردم با عنوان زنجیره تامین -تولید-توزیع هر کالای ضروری، اساسی و مورد نیازعموم  مردم با حضور فعالان صنفی و فعالان اقتصادی و نقش پذیری هدفمندبخش خصوصی برای نجات اقتصاد کشور آماده است که در اواخر دولت گذشته نیز بر اساس اعلام نیاز وزارتخانه های مربوطه مراحل اجرایی و پیامدسنجی آن انجام شد.

این نشست با حضور آقای زبردست رییس اتاق بازرگانی همدان، آقای اسلامی دبیر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، آقای عافیتی مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی استان همدان، آقای درویش مسئول بسیج اتاق بازرگانی ایران و هیئت رییسه اتاق بازرگانی همدان برگزار شد.

امید است بر اساس قوانین مصرح و مصوب مجلس شورای اسلامی، در دولت جدید، شاهد انتصاب حتی یک مورد از افراد دو یا چندتابعیتی درمسئولیتهای خطیر به ویژه اقتصادی در هیچ یک از لایه ها نباشیم.

0 دیدگاه