شناسه : 71879
امروز دوشنبه 1399/10/22 - 11:13
نویسنده : mohammad rezaeian
غلامرضا حسن پور

راه اندازی کارگروه سوریه برای توسعه صادرات / رونمایی از آسانسور حسگر قابلیتی برآمده از کرونا

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: در حال حاضر کرونا و تحریم ها باعث بروز توانمندی هایی در صنعت ایران شده که بستری برای توسعه صادرات تجهیزات ساختمانی به کشور همسایه فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،رئیس سازمان بسیج اصناف در نشست رونمایی از آسانسورهای حسگر ضدکرونایی با اشاره به اینکه در حال حاضر کرونا باعث برز توانمندی هایی در صنعت ایران شده است، گفت: در یکسال اخیر که کرونا به وجود آمده و از طرف دیگر محدودیت های تحریمی هم وجود داشته صنعت ایران به توانمندیی های رسیده که می تواند به توسعه صادرات کشور هم کمک کند.

غلامرضا حسن پور با بیان اینکه به زودی نمایشگاه توانمندی های ایران در سوریه راه اندازی می شود، افزود: هم کشور سوریه حداقل ۲ میلیون واحد مسکونی نیاز دارد که ایرانی می توانند در تامین تجهیزات این آپارتمان ها نقش فعالی داشته باشند، از این رو برای شناسایی قابلیت های کشور کارگروهی در سازمان بسیج اصناف با تمرکز بر صادرات به سوریه تشکیل شده است.

او با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای جهش تولید صادرات است اظهار کرد: بحث صادرات به کشورهای کشورهای همسایه همچون سوریه و عراق که درگیر جنگ بوده اند برای ما حائز اهمیت است، به همین دلیل این کارگروه راه اندازی شده تا در صنایعی همچون آسانسور که به توانمندی های رسیده ایم به صادرات بیشتر دست پیدا کنیم.

او با اشاره به اینکه در کارگروه سوریه نماینده دولت، نماینده اتاق بازرگانی و نماینده‌ای از بخش خصوصی حضور دارند، گفت: کلیه صنوفی که تمایل به صادرات دارند می توانند به این کارگروه بپیوندند تا از این طریق فضایی برای بهبود روند صادرات باز شود.

ابریشمی با تاکید بر اینکه اگر صنوف در امرصادرات  با دولت، ترابری و … مشکلی داشته باشند مشکلات را برطرف می‌کنیم، اظهار کرد: در شرایط کنونی اقداماتی منسجمی برای صادرات محصولات مربوط به ساخت و ساز به سوریه آغاز نشده و بیشتر اقدامات متفرقه است، از این رو قصد داریم به صورت هدفمند در سوریه کار کنیم.

ایرانی ها برای تامین پروژه های عراق از چین واردات می کنند

همچنین عباس ابریشمی رئیس اتحادیه آسانسور کشوری در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان داخلی سازی تجهیزات آسانسور کاهش یافته است، گفت:  در سال 97 حدود 200 میلیون دلار تجهیزات آسانسور واردات می شد که امسال به زیر 100 ملیون دلار کاهش یافته و از طرف دیگر 200 میلیون دلار برای کشور ارز آوری خواهد داشت.

ابریشمی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره میزان تولید آسانسور در کشور، افزود: در یک سال گذشته صنعت ساختمان با رکود مواجه شده است، به همین دلیل تولیدکننده ها برای جلوگیری از دپو شدن تولیدات خود میزان فعالیت خود را تقریبا 25 درصد کاهش داده اند.

او افزود: متاسفانه در شرایط کنونی برخی از فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی در پروژه هایی عراق فعال هستند اما به جای اینکه تجهیزات مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند این محصولات را از چین واردات می کنند.

او با تاکید بر اینکه ایران در شرایط کنونی بعد از انگلستان دومین کشوری است که وارد آموزش علمی ساخت آسانسور شده است، اظهار کرد: قبلا در انگلستان جذب دانشجو در زمینه طراحی و تولید آسانسور انجام شده و هم اکنون ایران هم به این مقوله ورود کرده است.

بهبود تدوین استانداردهای ملی

همچنین علیرضا سخاوت نایب رئیس اتحادیه آسانسور با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید آسانسورهای خاص مورد توجه قرار گفته است، گفت: آسانسورهای آتش نشان، ویژه معلولین و ... به تازگی مورد توجه فعالان این صنعت قرار گرفته به همین دلیل تدوین استانداردهای ویژه این آسانسورها در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه ارتقای سطح استاندارد و توان علمی در ساخت تجهیزات دستاورد سال های اخیر بوده است، گفت: در چند سال اخیر سطح دانش فنی تولید و نیروی انسانی در ایران بالا رفته و همین روند کمک کرده ایران به داخلی سازی بیشتر برسد.

 

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.