شناسه : 500
امروز جمعه 1393/03/23 - 17:59
نویسنده : مدیر فنی

اولین یادواره کشوری 700 شهید حمل و نقل در آذربایجان غربی برگزار شد

اولین یادواره کشوری 700 شهید حمل و نقل به عنوان سومین گام بلند به سوی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، پیش از ظهر روز پنجشنبه در ارومیه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور در ارومیه، یادواره کشوری 700 شهید صنوف حمل و نقل، ساعت 10 صبح روز پنجشنبه، 22 خرداد، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجیدآغاز شد.

در ادامه، سرود جمهوری اسلامی با درآمدی از جنس تئاتر، حال و هوای یادواره را به فضای سال‌های دفاع مقدس و ایستادگی رزمندگان سروقامت نزدیک‌تر کرد.

 

در این یادواره که حدود 3 ساعت به طول انجامید، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان آذربایجان غربی، مسئول سازمان بسیج اصناف کشور و همچنین سردار فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، به‌ترتیب به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

در ادامه برنامه‌های یادواره، کلیپ «یاد یاران» که توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان آذربایجان غربی تهیه شده بود خواست پلی بزند از اصحاب دیروز حمل و نقل که رفتند و ایستادند و شهید شدند تا اصحاب امروز حمل و نقل که مردانه در راه آنان پایداری می‌کنند.

در بخش دیگری از این مراسم، گروه مداحی «مهدی موعود» سرودی به مناسبت نیمه شعبان اجرا کردند.

 

در این یادواره که در کانون جوانان بسیج سپاه ارومیه برگزار می‌شد نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، فرمانده سپاه شهدا، مدیران کل استان آذربایجان غربی، اعضای اتحادیه‌های شهرستان ارومیه و نمایندگان اتاق‌های اصناف استان آذربایجان غربی نیز حضور داشتند.

 

مزین کردن خیابان منتهی به محل برگزاری یادواره به عکس‌های شهدا و همچنین نصب بنرهای معرفی 700 شهید کشوری حمل و نقل و 56 شهید حمل و نقل در استان آذربایجان غربی در محل برگزاری یادواره از جمله فعالیت‌هایی بود که سازمان بسیج اصناف استان آذربایجان غربی در راستای معرفی این شهدا انجام داده بود.

 

مداحی سید محمد آملی اردبیلی به‌مناسبت نیمه‌شعبان به زبان‌های فارسی و آذری بخش دیگری از این مراسم بود.

رونمایی از تمبر و تندیس یادواره کشوری 700 شهید حمل و نقل و همچنین کتاب یادنامه شهیدان حمل و نقل استان آذربایجان غربی از بخش‌های ویژه این یادواره بودند.

 

این یادواره با تجلیل از خانواده شهید شاخص اصناف آذربایجان غربی و پنج خانواده اصناف حمل و نقل و همچنین اهدای لوح و نشان یادبود به 56 خانواده شهدای حمل و نقل استان آذربایجان غربی پایان یافت.

 

بنا بر این گزارش، یادواره کشوری 700 شهید صنوف حمل و نقل به همت سازمان بسیج اصناف استان آذربایجان غربی، سپاه شهداء استان، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های این استان، بنیاد شهید استان، اتاق اصناف مرکز استان و اداره صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

شبکه بازار و شبکه استانی آذربایجان غربی از جمله پوشش‌دهندگان خبری این یادواره بودند.

 

رحیم عباس‌زاده، مسئول سازمان بسیج اصناف استان آذربایجان غربی، پیش از این از تلاش حدود 2 ماهه ستاد یادواره کشوری 700 شهید حمل و نقل خبر داده بود.

گفتنی است این سومین حلقه از زنجیره یادواره‌های 9 گانه کشوری شهدای اصناف بود که قرار است تا اجلاسیه نهایی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار برگزار شوند.

اولین گام از این گام‌های نه‌گانه، یادواره کشوری یکصد شهید صنوف مرتبط با طلا و جواهر بود که در تهران برگزار شد و دومین گام، یادواره 900 شهید صنوف ساختمان بود که روز 18 خرداد در اهواز برگزار شد.

قرار است اجلاسیه نهایی کنگره شهریورماه امسال برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.