شناسه : 4833
امروز دوشنبه 1397/08/14 - 10:58
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور:

نحوه نگرش سازمان بسیج به تخصصی کار کردن تغییر کرده است/بسیج نیروی تسهیل گر است می تواند تنگناهای مناطق آزاد را حل کند

رئیس بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور عنوان کرد: بسیج می تواند با فرهنگ سازی در مناطق آزاد بحث صادرات محوری را رونق ببخشد.

به گزارش بسیج اصناف کشور؛ غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور با بیان اینکه حضور بسیج در مناطق آزاد تخصصی خواهد بود عنوان کرد: رویکرد بسیج از عمومی به تخصصی تغییر پیدا کرده است. به نحوی که نگرش سازمان درحال تغییر است.

وی ادامه داد: حضور بسیج در مناطق آزاد تخصصی خواهد بود زیرا مسئولیت کار به دوش افراد متخصص مناطق است و باید کارها را خودشان پیش ببرند و اگر این کار اتفاق بیفتد کارکنان مناطق آزاد، سازمان های مناطق، کسبه و تجار بهتر می توانند با سازمان تعامل و ارتباط داشته باشند.

حسن پور یادآور شد: رونق اقتصادی کشور بر سه پایه استوار است؛ تولید، توزیع و صادرات که از مباحث اثر گذار می توانند باشند. بسیج مناطق آزاد می توانند در امر صادرات به اقتصاد کشور کمک کند. حال ما با جدیت ورود به سیاست های کلان مناطق آزاد را پیگیر هستیم و از رئیس مناطق آزاد می خواهیم که در راه اندازی بسیج تخصصی مناطق آزاد همکاری را با سازمان بسیج اصناف کشور داشته باشد.

رئیس بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور عنوان کرد: بسیج می تواند با فرهنگ سازی در مناطق آزاد بحث صادرات محوری را که سیاست اصلی مناطق آزاد است رونق ببخشد. بحث صادرات که به میان آمد در اصل نظارت بر سیاستگذاری های مناطق است و بسیج هیچ دخالتی بر ریز موضوعات ندارد. شعار اصلی بسیج در امر اقتصاد، اقتصاد مقامتی حمایت، هدایت و نظارت است و بسیج یک تشکیلات تسهیل گیر است و به هیچ عنوان وارد تصدی گری نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف بسیج تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد است. بسیج با ارائه راهکار و نظارت بر اجرای صحیح آن را هدایت می کند. خلاء مدیران جوان و انقلابی در مناطق آزاد حس می شود در نتیجه افرادی که در این راه استفاده می شوند اشخاصی هستند که از نیروی جوانی آنها بتوان در امر اقتصاد کمک گرفت و منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح دهند و از نظر اقتصادی افراد سالم هستند.

غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف بازاریان و تجار کشور بیان کرد: برای کامل شدن کار و قرار گرفت پازل های مختلف در کنار هم از برخی نهادها می خواهیم تا همکاری لازم را با بسیج اصناف کشور داشته باشند از جمله بانک مرکزی که مکاتبات صورت گرفت است اما پاسخی داده نمی شود.

وی افزود: تاکنون وازرتخانه امور اقتصاد و دارایی، اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران و مجموعه بانک ها، بیمه ها، گمرک، شرکت های سرمایه گذاری و همه ارگانهای که زیر نظر وزارت اقتصاد میباشند ذیل سیاست های کلی این سازمان قرار گرفته اند.

انتهای پیام/رض

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.