شناسه : 473
امروز دوشنبه 1393/02/29 - 14:50
نویسنده : مدیر فنی

نشان نهایی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار طراحی شد+ دانلود

نشان کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، پس از نهایی شدن برای دانلود در دسترس علاقه‌مندان قرار داده شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، شکل محراب‌گونه نشان سازمان بسیج اصناف کشور همچنان در نشان کنگره حفظ شده است. محراب، مَجاز از مسجد است و مسجد از دیرباز در فرهنگ ایرانی- اسلامی پیوندی ناگسستنی با بازار داشته است. به جز این، از آنجا که یکی از اساسی‌ترین مأموریت‌های بسیج اصناف، تعالی معنوی بازار است می‌توان گفت زمینه محراب برای نشان این سازمان و همچنین نشان کنگره مناسب‌ترین زمینه است.

بنا بر این گزارش، نحوه طراحی چهارچوب مشکی‌رنگ دور این نشان از سردرِ بازار تهران الهام گرفته شده است.

برشی از چرخدنده و دایره های کوچک لا به لای دندانه های آن در حاشیه سمت راست این نشان، اشاره‌ای است به تولید و توزیع که دو بخش اساسی صنوف یعنی صنوف تولیدی و توزیعی با این دو امر در ارتباطند.

خوشه گندم نیز نماد برکت است که عنصر اساسی کسب و کار در فرهنگ اسلامی است.

نشان سرخرنگی که در وسط تصویر قرار گرفته علاوه بر اینکه گل لاله را به ذهن متبادر می‌کند که نماد شهید و شهادت است، خود به شکل انسانی است که دو دست خویش را به دعا بالا گرفته یا پرنده‌ای که در حال پرواز است.

سه رنگ سبز، سفید و سرخ که در محراب، عدد 1393و لاله تجلی یافته اشاره‌ای است به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران که شهدا همه در سایه آن به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

گفتنی است اجلاسیه نهایی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، روز چهارم شهریورماه در سالروز شهادت حاج مهدی عراقی، برگزار می‌شود.

نشان نهایی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار را می‌توانید از انتهای این خبر دانلود کنید.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.