شناسه : 4564
امروز دوشنبه 1396/05/02 - 02:41
نویسنده : mozafari

وجود باندهای فساد در دستگاه‌ها مانع کنترل قاچاق شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حضور باندهای فساد در سازمانهای متولی کنترل واردات گفت: این باندها باعث شده اند تا قاچاق ریشه کن نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،  ولی ملکی ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه با رادیو گفت: واردات در کشور به صورت هدفمند نیست. در کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی امر واردات و مشکلات آن، کارگروهی را مامور کرده ایم که با سازمان های ذیربط جلساتی را داشته اند و هفته گذشته گزارشی را ارائه نمودند.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده،گفت: متاسفانه در این گزارش به مواردی برخورد کردیم و دیدیم مشکل در خود مجموعه هایی است که به عنوان متولیان امر در امر نظارت، گمرکات و واردات اعمال نظر می کنند. به عبارت دیگر بزرگترین مشکل در امر واردات و به ویژه سوء مدیریت واردات کالا و قاچاق، فساد است. بنا شده تا در این کمیسیون جلساتی برگزار شود و ریشه های آن پیدا شود تا در صحن علنی مجلس مطرح شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مشکل قانون در این حوزه نداریم بلکه مشکل اجرای قانون داریم، گفت: قانون به خوبی اعمال نمی شود و فساد اداری عامل اصلی توسعه قاچاق است. باندهایی در این عرصه حضور دارند که چون منافع دارند و در سازمان ها و ارگان هایی که در واردات دخیل هستند، قدرت دارند و اعمال نظر می کنند اینها باعث شده تا قاچاق ریشه کن نشود. ملکی با اظهار اینکه هوشمندسازی و مکانیزاسیون در هرکاری موثر است، گفت:  هرچه دخالت انسان بیشتر شود، خطا بیشتر است. ما باید در رابطه با زیرساخت ها را مکانیزه کنیم تا دخالت انسان و در نتیجه خطای ناشی از آن را کمتر کنیم ولی در آن راستا هم اگر چنانچه این آلودگی ها و فسادی که در دستگاه وجود دارد، برداشته نشود و برخورد قاطع صورت نگیرد حتی در ساختار مکانیزه هم فساد کم نمی شود.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.