شناسه : 429
امروز شنبه 1393/01/16 - 16:31
نویسنده : مدیر فنی
کنگره ملی شهدای اصناف و بازار/ 32

ساخت و توزیع مستند کوتاهی از زندگی شهید شاخص بسیج اصناف

مستندی کوتاه از زندگی شهید سید مجتبی هاشمی ساخته شده و قرار است در میان اعضای اتاق‌های اصناف و رده‌های بسیج اصناف توزیع شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، این مستند که با عنوان «زندگی و شهادت سید مجتبی هاشمی» ساخته شده حدوداً 27 دقیقه است و با عکس‌ها و فیلم‌های زمان حیات این شهید و همچنین مصاحبه‌ با همرزمانش به روایت زندگی و شهادت وی می‌پردازد.

گفتنی است شهید سید مجتبی هاشمی که فرمانده فداییان اسلام در ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران بوده، شهید شاخص بسیج اصناف در سال 93 است.

غلامرضا حسن‌پور، جانشین سازمان بسیج اصناف کشور، این مستند کوتاه را پیش‌درآمدی بر مستند اصلی زندگی شهید شاخص بسیج اصناف در سال 93 خواند و خبر داد: این مستند در میان اعضای اتاق‌های اصناف و رده‌های بسیج اصناف توزیع خواهد شد.

بنا بر این گزارش، گروه «کات هنر» ساخت این مستند را بر عهده داشته‌اند.

مسئول گروه کات هنر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، منابع ساخت این مستند را وب‌سایت‌ها، جزوات و مقالات و همچنین خاطرات شفاهی قاسم صادقی، سید مرتضی امامی و سید آصف شاهمرادی، سه تن از همرزمان شهید، عنوان کرد.

حسین نسیم سبحان این مستند را مقدمه‌ای برای ساخت بازی شیر شهدا دانست.

بازی شیر شهدا درباره زندگی، مبارزات و شهادت سید مجتبی هاشمی است که ساخت آن از دهم فروردین‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

از این بازی در کنگره ملی شهدای اصناف و بازار در شهریورماه رونمایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فیلم سخنان شهید ضرغام، از همرزمان شهید هاشمی نیز در این مستند گنجانده شده است.

گفتنی است اعضای گروه «کات هنر» اکثراً دانشجویان گرافیک، انیمیشن و سینما هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.