شناسه : 4118
امروز چهارشنبه 1396/03/10 - 10:05
نویسنده : mozafari
رییس سازمان بسیج اصناف کشور:

واردات بی‌رویه موجب ریسک پذیری بالای تولید ملی می‌شود

غلامرضا حسن‌پور با بیان اینکه واردات بی‌رویه موجب ریسک پذیری بالای تولید می‌شود افزود: واردات بی رویه از مبادی قانونی و غیر قانونی به عنوان کالای سرمایه ای و واسطه ای نوعی دور زدن قانون است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واردات بی‌ رویه مانع مهم در توسعه صادرات و جذب سرمایه های خارجی جهت توسعه تولید است چراکه تولید به عنوان یکی از بخش های مهم در همه اقتصادهای جهان و علی الخصوص کشورما شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه موجب ریسک پذیری بالای تولید می‌شود افزود: باید در فرایند واردات کالاهایی که مشابه داخلی نداشته باشند و به عنوان مواد اولیه سایر کالاهای کارگاهی و کارخانه ای استفاده می‌شوند استفاده برد .

 حسن پور خاطرنشان کرد: واردات بی رویه از مبادی قانونی و غیر قانونی به عنوان کالای سرمایه ای و واسطه ای نوعی دور زدن قانون است و بازدهی در بخش تولید را کاهش می‌دهد. در فرایند واردات باید به نوع و حجم کالاهای وارداتی توجه ویژه شود تا از این طریق بتوان میزان واردات را به شکل دقیق بررسی کرد و تولیدکنندگان هم از این میزان آگاهی لازم را کسب کنند.

وی در خاتمه افزود: دولت دوازدهم با استفاده از سیاست‌های تشویقی، تولیدکنندگان را به صادرات کالاها و ارایه خدمات بهتر ترغیب کند تا از این طریق اشتغال سالم، افزایش درآمد تولیدکنندگان بهمراه تنظیم بازار کار و کالا را در برداشته باشد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.