شناسه : 383
امروز سه شنبه 1393/04/03 - 14:32
نویسنده : مدیر فنی
بخشی از زندگی‌نامه یک شهید آرایشگر

آرایشگاه اسلام را تعطیل می‌کرد که به نماز اول وقت برسد

از عادات شهید کمک به نیازمندان بود. اگر متوجه می‌شد که یکی از همسایه‌ها نمی‌تواند کار کند و خانواده‌اش را تأمین نماید، این شهید در تأمین مایحتاج ضروری آن همسایه می‌کوشید.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، در حاشیه یادواره کشوری 500 شهید صنف خیاط و پوشاک که روز 26 خرداد ماه در راستای کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، در جوار آرامگاه حافظ برگزار شد، بخشی از زندگی‌نامه یکی از شهدای آرایشگر شیراز توزیع شد.

بنا بر آنچه در این زندگی‌نامه آمده است، شهید خیرالله صفاقصر احمدی، پیش از 7 سالگی پدر و مادرش را از دست داد و تحت سرپرستی برادر بزرگترش قرار گرفت. پس از پایان تحصیلات ابتدایی به آرایشگری اشتغال ورزید و در سن 23 سالگی مغازه خود را با نام «آرایشگاه اسلام» افتتاح کرد.

شهید صفاقصر احمدی در آرایشگاه اسلام، از اصلاح صورت مشتریان با تیغ پرهیز می‌کرد و هنگام اذان که می‌شد مغازه را تعطیل می‌کرد و راهی مسجد می‌شد.

فرزند این شهید بزرگوار می‌گوید: من هر روز صبح با صدای تلاوت قرآن پدرم از خواب بیدار می‌شدم.

از عادات شهید کمک به نیازمندان بود. اگر متوجه می‌شد که یکی از همسایه‌ها نمی‌تواند کار کند و خانواده‌اش را تأمین نماید، این شهید در تأمین مایحتاج ضروری آن همسایه می‌کوشید.

اگر کسی بیمار بود و نمی‌توانست برای اصلاح به آرایشگاه بیاید، شهید صفاقصر احمدی خودش به خانه او می‌رفت و او را اصلاح می‌کرد.

خیرالله صفاقصر احمدی همان‌گونه که زندگی والایی داشت مرگ والایی نیز نصیبش شد و در 18 بهمن‌ماه سال 1360 در تنگه چزابه به شهادت رسید.

گفتنی است گام بعدی پس از یادواره کشوری 500 شهید صنف خیاط و پوشاک، یادواره کشوری یکصد شهید صنف آرایشگر است که روز چهارشنبه، چهارم تیرماه، در مجتمع آیه‌ها در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.