شناسه : 3239
امروز چهارشنبه 1395/11/06 - 09:17
نویسنده : mozafari
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان در همدان عنوان کرد:

مدیریت اقتصاد کشور فلسفه تشکیل مجمع بسیج اصناف

حسن پور گفت: فلسفه تشکیل مجمع بسیج اصناف استقلال یافتن نسبی آنها و مدیریت اقتصاد کشور است چرا که افرادی می‌توانند کارهای اقتصادی کشور را انجام دهند که در صف اول این عرصه قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور،غلامرضا حسن‌پوردر مجمع سالیانه بسیج اصناف و بازاریان همدان با تشریح حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: در بیان معصومین(ع) از جمله امام هادی(ع) دنیا بازاری است که برخی در آن سود کرده و برخی دیگر ضرر می‌کنند.

وی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در انقلاب اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در جمعی بیان کردند که نخستین گروهی که به دعوت امام(ره) پاسخ دادند بازاریان متدین بودند که هم اینک نیز این گونه است.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان ابراز کرد: در پایداری مردم به ویژه بازاریان و اصناف و حمایت از انقلاب اسلامی همین بس که در ماجرای فتنه 88 شما یک مغازه‌دار را پیدا نمی‌کنید که در حمایت از این فتنه مغازه خود را تعطیل کند.

وی با اشاره به حضور بازاریان و اصناف در کمک به حادثه دیدگان واقعه آتش‌سوزی پلاسکو عنوان کرد: همین حالا نیز یک نفر از بازاریان تهران در تماس با ما اعلام کرده است که 200 باب مغازه را در بازار تهران آماده کرده تا تحویل کسبه خسارت دیده مجتمع پلاسکو دهد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با تاکید بر همدردی دیگر بازاریان و اصناف کشور با حادثه‌دیدگان ماجرای پلاسکو نیز بیان کرد: فرد دیگری از مشهد تماس گرفته و اعلام کرده است که می‌خواهد سفارش تولید محصول خود را به کسبه پلاسکو دهد تا با این کار بخشی از ضرر آنها جبران شود.

وی خطاب به بازاریان و کسبه همدانی تصریح کرد: فلسفه تشکیل مجمع بسیج اصناف استقلال یافتن نسبی آنها و مدیریت اقتصاد کشور است چرا که افرادی می‌توانند کارهای اقتصادی کشور را انجام دهند که در صف اول این عرصه قرار دارند.

حسن‌پور ابراز کرد: همانند 8 سال دفاع مقدس که فرماندهان در کارها و عملیات‌ها پیشتاز بودند حالا نیز بازاریان فرماندهان جبهه اقتصادی کشور بوده و ما دنباله‌ رو و فرمانبردار آنها هستیم.

وی با تشریح اهمیت فروش کالای ایرانی در بازار افزود: وقتی تنها یک کاسب اعلام می‌کند که فقط کالای ایرانی را درمغازه خود به فروش می‌رساند سبب می‌شود رهبری نیز تعبیر مصلح را درباره وی به‌کار ببرند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با تاکید بر همکاری بسیج با بازاریان و اصناف تصریح کرد: همان طور که بازار و اصناف بازوان توانمند انقلاب اسلامی هستند بسیج نیز بازوی اصناف و بازاریان کشور است.

وی درباره لزوم آموزش فقه در معاملات نیز اظهار داشت: باید بازاریان و کسبه با احکام خرید و فروش بیش از گذشته آشنا شوند تا مالشان حرام نشود چرا که در غیر این صورت با تاثیری که مال حرام در فرزندانشان می‌گذارد نسلشان نیز از بین‌می‌رود.

حسن‌پور درباره فلسفه تشکیل مجمع بسیج اصناف نیز ابراز کرد: این مجموعه مسائل کلان بازار را به دست گرفته و هدایت می‌کند تا وقتی مثلا محصولی در همدان تولید می‌شود در صورت نداشتن بازار فروش در جای دیگر با یافتن بازاری مناسب این مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در کشور سالانه 40 درصد فرار مالیاتی اتفاق می‌افتد گفت: این مجمع می‌تواند در شرایط بد اقتصادی که بازاریان درآمد مناسبی ندارند تا مالیات خود را پرداخت کنند با رایزنی بین دستگاه‌ها این مشکل را تا حدودی برطرف کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور عنوان کرد: از دیگر اهداف تشکیل مجمع بسیج اصناف و بازاریان ایجاد تحول در بخش ساختاری، کادرسازی در بدنه اصناف و جذب جوانان مومن انقلابی به بدنه بازار برای پاسخ به نیازهای انقلاب است.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.