شناسه : 2487
امروز دوشنبه 1395/06/01 - 12:11
نویسنده : mozafari
در آستانه روز بسیج اصناف با رویکرد فرهنگی:

جلسه مشترک هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و شورای سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور

عصر دیروز در آستانه روز بسیج اصناف اولین جلسه مشترک هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و شورای بسیج اصناف و بازاریان کشور برگزار گردید که طرفین بر تعامل و همکاری گسترده در همه زمینه ها به خصوص برنامه های فرهنگی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در این جلسه حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور ضمن بزرگداشت سالروز شهادت شهید عراقی و فرزندش و روز بسیج اصناف به تشریح برنامه های هفته بسیج اصناف پرداختند و از رئیس و اعضا اتاق اصناف برای شرکت در برنامه ها دعوت به عمل آوردند.

همچنین مسئول بسیج اصناف کشور مهمترین دغدغه در سال جاری را عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و اصناف دانست و بیان کرد: تعامل، همکاری و تفاهمات بسیج اصناف و اتاق اصناف می تواند به این دغدغه کمک کند.

در ادامه جلسه علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران بسیج اصناف و اتاق اصناف را یک خانواده دانست و افزود: اصناف و بازاریان دو صده است در کنار روحانیت مبارز می باشند که در ترویج دین باوری و دین پروری و فرهنگ و تفکر بسیجی پیش گام بوده اند که همین اصناف و بازار را متفاوت از سایر اقشار کرده است.

همچنین فاضلی با اشاره به اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی باید واقعیت ها را انگونه که هست ببینیم، بیان کرد: ما باید زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم کنیم، وقتی این زیرساخت ها فراهم نباشد با آتش زدن چند کانتینر و یا برخورد با چند واحد صنفی نمی توان با قاچاق برخورد کرد.

وی همچنین افزود:امروز بنگاه های صنفی توزیع کننده اصلی کالاهای قاچاق نیستند، این کالاها در شوهای خانگی، زیرزمینی و شبانه به صورت مجازی تبلیغ و توزیع می شود که باید با این موارد برخورد قانونی و کارشناسی شود.

در ادامه فاضلی با بیان اینکه ما با فساد آنگونه که باید برخورد نمی کنیم افزود: باید در زمینه فرهنگی کارهای گسترده و مشترکی انجام دهیم که برای این کار نیاز به تشکیل کمیته فرهنگی و تدوین برنامه های مشترک است تا پیگیری امور فرهنگی با سرعت و جدیت صورت گیرد. اینگونه هر دو مجموعه می توانند در مسیر نظام و منویات رهبری حرکت و گام های موثری بردارند.

رئیس اتاق اصناف ایران در پایان مهندس عوض پور دبیر کل اتاق اصناف ایران را به عنوان نماینده اتاق در امر بسیج معرفی کرده و خواستند که امور فرهنگی مربوط به بسیج را پیگیری و بستر ایجاد رده بسیج در اتاق را فراهم نمایند.

حسن پور مسئول بسیج اصناف کشور ضمن موثر دانستن معرفی مهندس عوض پور ابراز امیدواری کرد که ایشان با روحیه انقلابی و جهادی که دارند می توانند زمینه افتتاح رده بسیج در اتاق اصناف را فراهم نمایند.

همچنین حسن پور یادآور شد با استعانت از خداوند متعال و همکاری هر دو مجموعه، رده بسیج در هفته دفاع مقدس سال جاری با حضور سردار نقدی افتتاح و فعالیت خود را شروع نماید.

در پایان مهندس یزدانی مشاور وزیر در اتاق اصناف ایران ضمن تاکید بر همکاری و تعامل بیشتر فی مابین افزود: نقش اتاق اصناف ایران راهبردی و هدایتگر است که بر رفع موانع قانونی تاکید می کند در مقابل اصناف و بازاریان طلایه داران فرهنگ در جامعه هستند که تحولات فرهنگی هر شهر و جامعه از آنان شروع می شود.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.