شناسه : 2404
امروز دوشنبه 1395/05/18 - 15:45
نویسنده : mozafari
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان کشور مطرح کرد:

تلاش بی دریغ دولت در عرضه پوشاک ترک در ایران/ تبليغ كالاي خارجي به قيمت تعطيلي واحدهاي توليدي ايراني!

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان کشور با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌ها و تبلیغات کالای خارجی در کشور، گفت: از تولیدکنندگان ایرانی حمایتی صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که نمایشگاه‌هایی برای عرضه پوشاک ترک در ایران با همکاری دولت برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور به نقل از رازق، با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های پوشاک ترک در کشور اظهار کرد: دو سال پیش نمایشگاهی را در تهران با عنوان نمایشگاه پوشاک ترک برگزار کردند که با مخالفت‌های گسترده اصناف و مردم علاقه‌مند به تولیدات داخلی همراه بود.

وی با بیان اینکه این اعتراضات و مخالفت‌ها هیچ نتیجه‌ای را در برنداشت، افزود: جای‌جای تهران از تبليغلت پوشاک ترک پرشده بود و مسئولین با تبلیغات گسترده مردم  را به سمت استفاده پوشاک غیر ایرانی سوق می‌دادند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور بابیان اینکه در این نمایشگاه شخصاً حضور پیداکرده بودم، عنوان کرد: در کنار همین نمایشگاه پوشاک ترک، تولیدکنندگان پوشاک داخلی نیز حضور داشتند اما متاسفانه بدليل تبليغات گسترده و جوسازي براي جلب توجه، بخشي مردم اشتياقي براي ورود به سالن توليدات ايراني را نداشتند البته  اشتياق  كاذب ايجاد شده در مردم فقط براي تبليغات آدرس فروش محصولات بود و در غرفه ها چيزي ارائه نميشد.

عضو هيات عالي نظارت بر تشكل هاي صنفي بابیان اینکه این  تجربه خوبی برای صنعت ما نبود، تصریح کرد: عده‌ای در این زمینه بحث رقابت کالاهای داخلی و خارجی را پیش می‌کشند اما مسئله این است که رقابت باید در شرایط همسان صورت بگیرد.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: به‌طور مثال رقابت بین دو کشتی‌گیر 60 و 120 کیلویی معنایی ندارد چراکه رقابتی ناسالم و ناهمسان است.

از تولیدکننده ایرانی حمایت نمی‌شود

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با انتقاد از اینکه از تولیدکننده ایرانی حمایتی صوت نمی‌گیرد، بیان کرد: دولت ترکیه تمام هزینه‌های جانبی و تبلیغات تولیدکنندگان خود را برعهده‌گرفته و طبیعی است که این رقابت برای تولیدکنندگان داخلی هیچ حمایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد، رقابت سالمی نیست.

حسن پور ادامه داد: وضعیت به حدی بغرنج بود که حتی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر نیز به‌جای تبلیغات تولید داخلی از تبلیغات کالای خارجی پرشده بود و براي نمايشگاه امسال هم اين اتفاق تكرار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور بابیان اینکه تصور ما این بود که باتجربه 2 سال گذشته مسئولین دیگر چنین اشتباهی را تکرار نکنند، گفت: باوجود تجربه‌ای که در سال‌های گذشته داشتیم بازهم شاهد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی هستیم.

مواضع شعاری مسئولین در اجرای اقتصاد مقاومتی!

عضو هيات عالي نظارت بر تشكل هاي صنفي افزود: در سالی که حضرت آقا به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کرده‌اند و باوجود تأکیدات فراوان ایشان، آقایان مسئول توجهی ندارند و با ارائه مواضع شعاری در اکثر مواقع پشت مواضع رهبری خود را پنهان می‌کنند.

ماجرای سریالی برگزاری نمایشگاه‌های پوشاک ترک در ایران!

حسن‌پور بابیان اینکه مطلع شده‌ایم رایزن اقتصادی ایران در ترکیه با چراغ سبز وزیر صنعت ، معدن و تجارت مشغول رایزنی‌های خود برای برگزاری چنین نمایشگاهی در کشور شده است، گفت: این‌ها نمی‌خواستند به‌صورت مستقیم نمایشگاه پوشاک را مطرح کنند از همین رو با یک عنوان دیگر و در ذیل یک نمایشگاه دیگر هدف خود  اجرایی کردند.

عضو هيات عالي نظارت بر تشكل هاي صنفي بابیان اینکه قرار است نمایشگاه را در ذیل بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی برخي از ماشین‌آلات، مواد اولیه ، تكنولوژي، منسوجات خانگی و ماشین‌های گلدوزی که قرار است حدود یک ماه دیگر برپا شود برگزار کنند، گفت: یک سالن بزرگ وی آی پی را در اختیار محصولات ترک قرار داده‌اند تا پوشاک خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به اینکه با ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه هیچ مخالفتی نداریم، بیان کرد: اعتراض ما به اختصاص غرفه به پوشاک ترک در نمایشگاه ماشین‌آلات و دستگاه‌های نساجی است.

چرا یک نمایشگاه پوشاک ایرانی در ترکیه برگزار نمی‌شود؟!

وی با طرح این سؤال که آیا تابه‌حال ترکیه به ما اجازه داده که یک نمایشگاه پوشاک ایرانی در این کشور برگزار کنیم؟!، بیان کرد: چگونه است که ایران اصلاً در ترکیه نمایشگاه و غرفه‌ای ندارد اما ما به‌سرعت به سمت آن‌ها غش می‌کنیم و به استقبال آن‌ها می‌رویم.

تبلیغ کالای خارجی و تعطیلی واحدهای تولیدی ایرانی!

حسن‌پور با اشاره به اینکه با این روند وضعیت نساجی ایران به فلاکت کشیده می‌شود، عنوان کرد:اكثر واحدهاي توليدي و صنفي رو به تعطيلي است به طور مثال تولید پارچه مقدم که يكي از معروفترين نوع پارچه هاي تولید داخل است كه نفسش به شمارش افتاده است و تعداد کارکنان این کارخانه از یک هزار نفر به 30 نفر رسیده است حال چه کسی می‌تواند پاسخگوی اینافراد باشد؟

رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان كشور گفت: به نظر مي رسد برگزاری چنین نمایشگاهی کار درستی نباشد از همین رو حدود یک ماه پیش نامه‌ای را به وزیر صنعت، معدن و تجارت  ارسال کردیم مبنی بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی کار نادرستی است.

وی با اشاره به دلایل این موضوع، گفت: در حال حاضر صنعت نساجی کشور و توليدي هاي صنفي پوشاك در شرایط بحرانی به سر می‌برد و برگزاری چنین نمایشگاهی در شرایط فعلی خلاف منافع ملی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و در این نامه ذکر کردیم که قاطعانه با این موضوع برخورد شود.

عضو هيات عالي نظارت بر تشكل هاي صنفي ادامه داد: واردات پوشاک ترک اگر هم می‌خواهد صوت بگیرد باید به همراه تكنولوژي پوشاك   با فناوری بالا  صوت بگیرد نه اینکه یک سالن وی آی پی به یک کشور دیگر اختصاص داده شود.

نامه‌ای که وزارت صنعت بی‌جواب گذاشت!

حسن‌پور بابیان اینکه رونوشتی از این نامه به معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر خارجه نیز ارسال‌شده است، افزود: بااین‌حال پس از گذشت یک ماه از ارسال این نامه به آقای نعمت زاده پاسخی دریافت نکرده‌ایم و همچنان وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری امور این نمایشگاه است و حتی با غرفه داران وارد مذاکره شده است و قرار است در تاريخ ١٣ شهريور اين نمايشگاه در نمايشگاه بين المللي تهران افتتاح شود.

انتهای پیام

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.