شناسه : 2131
امروز سه شنبه 1393/05/14 - 16:26
نویسنده : مدیر فنی
کریمی در یادواره 900 شهید صنوف غذایی:

شاعران حرفه‌ای به جشنواره شعر کنگره دعوت شده‌اند/ در اجلاس پایانی از 70 درصد کتاب‌های کنگره رونمایی می‌شود

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در یادواره 900 شهید صنوف غذایی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در زمینه کنگره ارائه داد و برنامه‌های آتی تا اجلاس پایانی را تبیین کرد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، محمدابراهیم کریمی، عصر دوشنبه، 13 مردادماه در یادواره 900 شهید صنوف غذایی و 200 شهید اصناف و بازار استان گیلان ضمن خیرمقدم به حاضران از برگزارکنندگان استانی یادواره تشکر کرد.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه پیش از این، نگاه‌ها به گونه‌ای بود که سهم اصناف و بازاریان را فقط در پشتیبانی از جنگ خلاصه می‌کرد، کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار را که برای اولین بار برگزار می‌شود اصلاح‌کننده این نوع نگاه دانست.

کریمی در ادامه، محدودیت زمان را دلیل بسته شدن تعداد شهدای اصناف و بازار بر روی عدد ده هزار دانست و گفت: قطعاً آمار شهدای اصناف و بازار بیش از ده هزار است.

وی افزود: این آمار اثبات می‌کند که اصناف غیرتمند ما نه تنها در پشتیبانی از جنگ نقش داشتند بلکه در خطوط مقدم جبهه و حتی در سنگرهای کمین هم اسلحه به دست در برابر دژخیمان بعثی جنگیده‌اند.

کریمی با اشاره به اینکه این امر افتخار بزرگی برای خانواده‌های معظم این شهیدان و در وهله بعد برای اصناف و بازاریان است تأکید کرد: اصناف و بازاریان ما باید به این شهدا تأسی کنند و روش  و سیره آن‌ها را در زندگی و در دادوستد خود پیاده کنند.

وی با اشاره به وظایف اصلی کنگره یعنی تولید محتوا و ایجاد برانگیختگی، از تولید 50 عنوان کتاب و 600 دقیقه مستند به عنوان بخش‌های تولید محتوای کنگره نام برد و خبر داد: بیش از 35 عنوان از این کتاب‌ها در اجلاس پایانی کنگره رونمایی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه زبان هنر و زبان شعر، زبان گویایی است یادآور شد: جشنواره شعری در نظر گرفته‌ایم که روز 19 مرداد در مرکز استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه خبر داد: در این جشنواره از شاعران حرفه‌ای دعوت به عمل آمده است.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: با تأکید سردار نقدی، علاوه بر اجلاس رسمی پایان‌بخش کنگره که در روز سوم شهریورماه برگزار می‌شود، مراسمی نیز در 4 شهریورماه در بازار تهران برگزار می‌کنیم که درحقیقت اختتامیه کنگره خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.