شناسه : 1797
امروز سه شنبه 1393/04/03 - 21:58
نویسنده : مدیر فنی

آرایشگرانی در قم هستند که تیغ به روی مردم نمی‌کشند

برخی آرایشگاه‌های مردانه در قم هستند که تراشیدن ریش با تیغ را از فهرست خدمات خود خارج کرده‌اند.

 

مسئول تربیت و تعلیم سازمان بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور با اعلام این خبر افزود: برخی از آرایشگران با توجه به اینکه حکم شرعی را بر اثر دانستن فقه بازار متوجه شده‌اند این کار را در آرایشگاه خودشان انجام نمی‌دهند. چون درآمد حاصل از این راه را اکل مال به باطل دانسته و آن را حرام می‌دانند.

حجت‌الاسلام عبدالسمیع ناسخی در پاسخ به این سؤال که آیا این افراد به خاطر ترس از نظارت بیرونی مبادرت به انجام این کار کرده‌اند، گفت: اتحادیه قانون خاصی وضع نکرده است و این آرایشگران صرفاً به سبب آگاهی و در پی فرهنگسازی‌های انجام شده از تراشیدن ریش خودداری می‌کنند.

وی به عنوان نمونه به آرایشگاهی که روبروی حرم و در کوچه مخابرات، قرار دارد اشاره کرد و افزود:  چهار- پنج آرایشگر در آن کار می‌کنند و همه هم جوان‌اند اما هیچ‌کدام ریش، تیغ نمی‌زنند.

حجت‌الاسلام ناسخی در پاسخ به این سؤال که این حکم چگونه بین آرایشگران قم رواج پیدا کرده است، جلسات هفتگی آموزش فقه بازار توسط سرمربی حلقه‌های صالحین بسیج اصناف قم را در این امر مؤثر دانست.

مسئول تربیت و تعلیم سازمان بسیج اصناف کشور، شرکت مستمر در کلاس‌های آموزش فقه، استفاده از کتب فقهی که به‌تدریج در اختیار اصناف قرار داده می‌شود و مراجعه به سایت پاسخگویی احکام شرعی را از جمله راه‌هایی دانست که اصناف می‌توانند با احکام صنف خود آشنا شوند.

بنا بر این گزارش، کتاب احکام شرعی فرآورده‌های گوشتی به همت سازمان بسیج اصناف کشور به چاپ رسید و کتاب‌های فقه تخصصی صنف آرایشگران و صنف طلا و جواهر نیز به‌زودی راهی بازار می‌شود.

گفتنی است در راستای برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، یادواره کشوری یکصد شهید صنف آرایشگر، بعد از ظهر روز چهارشنبه، چهارم تیرماه، در مجتمع آیه‌ها در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.